la desescalada
Quarantena per a 160 alemanys després d'acudir a festes familiars
El confinament per als possibles positius s'ha decretat a la ciutat de Göttingen després de detectar-se 30 nous casos d'assistents a les trobades socials

zentauroepp53436755 stuttgart germany 16 05 2020 people stand during a demo200516175128 /
Unes 160 persones han quedat en quarantena a la ciutat alemanya de Göttingen (centre del país), després que més de trenta assistents a unes festes privades que van concentrar membres de diverses famílies donessin positiu de la Covid-19.
Avui les autoritats locals han comunicat aquest recompte provisional, que inclou 57 menors entre les persones que hauran de guardar la quarantena domiciliària.
Fins al moment, només un dels afectats mostra símptomes greus de la malaltia i està ingressat en un hospital.
La ciutat de Göttingen ha aplicat els protocols establerts i ha advertit a totes les persones que van poder haver estat en contacte amb els assistents a les festes familiars, alguns dels quals procedien de ciutats veïnes.
Les festivitats en qüestió es van celebrar el cap de setmana anterior. Aleshores al ‘land’ de la Baixa Saxònia, on és Göttingen, s’havien començat a relaxar les restriccions a les reunions en grup i ha autoritzar les trobades entre membres de fins a dues llars.
Notícies relacionadesA Alemanya fins ara s’han verificat 181.482 contagis, dels quals 165.200 corresponen a pacients recuperats, mentre que la xifra de víctimes mortals se situa en 8.500, segons dades de l’Institut Robert Koch (RKI), competent en la matèria al país.
La Baixa Saxònia, amb 7,9 milions d’habitants dels 83 milions de persones que viuen a Alemanya, fins ara va comptabilitzar 11.992 contagis i 593 víctimes mortals.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»