dol a la Casa blanca
Mor de coronavirus el majordom d'11 presidents dels Estats Units
Jerman va entrar a treballar l'any 1957 amb el republicà Dwight D. Eisenhower i es va retirar el 2012, durant el mandat de Barack Obama
Tot i que va començar com a netejador, va tardar poc a ascendir gràcies al recolzament de la primera dama Jacqueline Kennedy, va revelar una neta del mort

ms-mayordomo
El que va ser majordom de la Casa Blanca sota onze administracions, Wilson Roosevelt Jerman, ha mort als 91 anys de coronavirus, va informar la seva família a mitjans nord-americans.
Jerman va entrar a treballar a la Casa Blanca l’any 1957 amb el republicà Dwight D. Eisenhower (1953-1961) com a president dels Estats Units i es va retirar el 2012, durant el mandat de Barack Obama (2009-2017).
Tot i que va començar com a netejador, va tardar poc a ocupar el lloc de majordom, un ascens promogut durant la Presidència de John F. Kennedy (1961-1963) per la llavors primera dama, Jacqueline Kennedy, segons va revelar una neta de Jerman a l’afiliada local de Fox News a Washington.
Una altra neta, Shanta Taylor Gay, va dir a la CNN que el seu avi va morir el 16 de maig i el va descriure com un home que «mai va parlar de política» a casa.
«Era un home tranquil però sever. Molt generós, mai es va molestar ni es va queixar. Sempre va dir que va viure una vida beneïda», va afirmar.
La mort de Jerman va provocar el lament de diverses famílies de presidents, com els Obama, els Bush o els Clinton.
«Amb la seva amabilitat i cura, Wilson Jerman va ajudar a fer de la Casa Blanca una llar durant dècades per a les famílies presidencials, inclosa la nostra», va dir en un comunicat l’exprimera dama Michelle Obama.
«El seu servei als altres –va afegir–, la seva disposició d’anar més enllà pel país que estimava i totes les persones en les vides de les quals va estar, és un llegat digne del seu esperit generós. Vam tenir la sort de conèixer-lo. Barack i jo enviem el nostre sincer amor i oracions a la seva família».
Per la seva banda, una de les filles de George W. Bush (2001-2009), Jenna, va destacar que Jerman va fer que la Casa Blanca fos com una llar per a ells.
Notícies relacionades«L’estimàvem, la meva família l’estimava, i el trobarem molt a faltar», va agregar.
Prop de 95.000 persones han mort als Estats Units de Covid-19, una malaltia que ha afectat de forma desproporcionada els afroamericans com Jerman.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán