INCERTESA A COREA DEL NORD
La Xina envia metges a Corea del Nord enmig de rumors sobre la salut de Kim Jong-un
El líder nord-coreà va ser sotmès a una operació per un problema cardiovascular
Televisions de Hong Kong asseguren que el dirigent hauria mort
afp 1fj892 /
Els rumors sobre l’estat de salut de Kim Jong-un han tornat a disparar-se aquest dissabte després que l’agència Reuters informés que la Xina ha enviat a Corea del Nord un equip d’experts, incloent-hi personal mèdic, per assessor el líder nord-coreà. L’agència cita tres persones coneixedores de la situació.
Fa dies que alguns mitjans afirmen que Kim es troba en estat crític després de sotmetre’s a una operació quirúrgica per un problema cardiovascular el 12 d’abril, tot i que el ‘Daily NK’, amb seu a Seül, afirmava que s’estava recuperant. Per afegir-hi més confusió, en les últimes hores, a Hong Kong, les televisions donen fins i tot per feta la mort del líder nord-coreà.
HKSTV Hong Kong Satellite Television says North Korea leader kim jong un is dead. No US confirm at this point.
— Adam Housley (@adamhousley) 25 de abril de 2020
Segons explica Reuters, una delegació del departament xinès de relacions amb Corea del Nord va sortir dijous rumb a l’hermètic país, tot i que el Ministeri d’Exteriors xinès ha declinat comentar l’esmentada informació.
Notícies relacionadesSobre l’estat de salut de Kim es va referir fins i tot Donald Trump per contestar als periodistes que és «incorrecte» afirmar que el dirigent nord-coreà estigui greument malalt.
De Kim, no se’n tenien notícies des que l’11 d’abril va presidir la cimera del Politburó del Partit de Treballadors de Corea. Les seves absències en actes que utilitza la propaganda per edificar el seu culte a la personalitat havien fet saltar les alarmes. Va faltar als fastos per l’aniversari del naixement del seu avi i fundador del país, Kim Il-sung, i tampoc va supervisar un llançament de míssils posterior. A la capital s’han vist indicis d’un aparent bloqueig que, segons alguns experts, respondria al coronavirus.
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- La dona sense pèls a la llengua
- Preocupació a la zona El ‘segon violador de l’Eixample’ és avui un home sense llar que viu al carrer a prop d’una escola
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
