CONFLICTE ARABO-ISRAELIÀ
Netanyahu, evacuat d'un acte per un projectil llançat des de Gaza
El primer ministre es trobava en un acte de campanya a Ashkelon per a les primàries

FILE PHOTO: Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, lights a Hanukkah candle at the Western Wall, the holiest site where Jews can pray in Jerusalem’s old city, December 22, 2019. Sebastian Scheiner/Pool via REUTERS/File Photo /
El primer ministre israelià, Benjamín Netanyahu, ha sigut evacuat d’un acte a la ciutat d’Ashkelon després delllançament d’un projectil des de la limítrofa Gaza, que va ser interceptat pel sistema antimíssils.
«Un projectil va ser disparat des de Gaza cap a territori israelià i interceptat pel sistema de defensa aèria Cúpula de Ferro», va explicar l’Exèrcit Israelià en un comunicat.
נתניהו מפונה מהכנס באשקלון. דה ז'ה וו pic.twitter.com/5VXUIvvNEE
— Tal Shalev (@talshalev1) 25 de diciembre de 2019
Les alarmes antiaèries van fer que s’interrompés l’acte electoral a Ashkelon, en el qual Netanyahu es dirigia als seus seguidors a menys de dotze hores del començament de les primàries del seu partit, el Likud.
En els comicis de demà l’anomenat Bibi es juga la seva continuïtat al capdavant de la formació dretana i el lloc de cap de llista en les eleccions generals del març, que seran les primeres des que aquest va ser acusat de suborn, frau i abús de confiança en tres casos de corrupció.
No és la primera vegada que li passa això al mandatari, que el setembre passat va haver d’interrompre un acte electoral a la ciutat d’Ashdod i sortir escortat per desenes d’agents de seguretat també pel llançament de dos coets des de l’enclavament palestí.
En aquell moment, també en campanya electoral, les imatges del conegut com a ’Míster Seguretat’ sortint escortat per una alarma, van ser objecte de debat i fins i tot de mofa entre alguns detractors.
Fa menys d’una setmana es van registrar dos trets de coets des de Gaza, als quals l’Exèrcit israelià va reaccionar bombardejant objectius militars del moviment islamista Hamas, que controla ‘de facto’ la franja i a qui responsabilitza de tots els atacs que siguin procedents des d’aquest territori.
Notícies relacionadesDes que s’aconseguís l’alto el foc del 16 de novembre passat, que va contenir l’última escalada de violència –amb 36 habitants de Gaza morts, 16 milicians i 20 civils– es produeixen episodis de violència esporàdics.
Mentrestant, Egipte i l’ONU negocien una treva de llarga durada entre Israel i Hamas, que controla Gaza des que va aconseguir el poder el 2007, després de la qual cosa va començar el ferri bloqueig israelià de l’enclavament on viuen dos milions de persones.
- La vídua d’Andic demana als fills de l’empresari més diners de l’herència
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- S’accelera el desallotjament del bloc Venus de la Mina
- 10 famosos assenyalats
- Cas Koldo Aquestes són les "diferències irreparables" que han motivat el canvi d’advocat d’Ábalos
- Corresponsabilitat: «¿Quants homes hi ha en el grup de WhatsApp de la vostra escola?»
- L’ASSEMBLEA DE COMPROMISSARIS BLAUGRANA Assemblea de Compromissaris: la UEFA volia castigar el Barça sense jugar la Champions una temporada, segons revela Laporta
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Estudi científic Deixar de fumar frena el deteriorament cognitiu que provoca el fum, millora la memòria i contribueix a la fluïdesa verbal
- La caixa de ressonància La música puja i, per tant, els preus també ho faran