COP A AL-QAEDA
Trump confirma la mort d'un dels fills d'Ossama bin Laden
Mitjans dels EUA ja havien informat de la mort de Hamza en una operació antiterrorista al juliol

zentauroepp49855038 file in this image from video released by the cia hamza b190914170120
El president dels EUA, Donald Trump, ha anunciat en un comunicat la mort de Hamza bin Laden, fill d’Ossama bin Laden i considerat com un dels actuals líders del grup terrorista Al-Qaeda. El mandatari confirma així la informació divulgada ja a finals de juliol per mitjans dels EUA, que citaven a fonts dels serveis secrets.
Trump ha explicat que Hamza bin Laden «va morir en una operació antiterrorista dels EUA a la regió de l’Afganistan i el Pakistan», però no ha detallat quan va tenir lloc aquesta operació.
«La mort de Hamza bin Laden no només priva Al-Qaeda d’importants habilitats de lideratge i de la connexió simbòlica amb el seu pare, sinó que soscava importants activitats operatives del grup», ha assegurat el dirigent nord-americà.
Lideratge
L’anunci de Trump es produeix només tres dies després del 18è aniversari de l’11 de setembre del 2001, quan Al-Qaeda va perpetrar l’atemptat terrorista més gran de la història en territori nord-americà. Les cadenes NBC i CNN, citant funcionaris del Govern, van informar a finals de juliol de la mort de Hamza, però l’Executiu nord-americà no va confirmar oficialment aquesta notícia llavors.
Washington considera que Hamza bin Laden, d’uns 30 anys, era l’hereu de l’organització del seu pare i creia que havia assumit més responsabilitats en els últims temps. De fet, segons els EUA, Ossama bin Laden, abatut el maig del 2011, va passar anys preparant Hamza per assumir el lideratge d’Al-Qaeda, que encapçala en l’actualitat l’egipci Ayman al-Zawahiri.
Les autoritats nord-americanes van arribar a aquesta conclusió partint d’una sèrie de cartes trobades al lloc en què s’amagava el llavors líder d’Al-Qaeda a la ciutat pakistanesa d’Abbottabad, mort en una operació de les forces especials dels Navy Seal.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Cinc plantes per foragitar els mosquits de casa aquest estiu
- Militància deprimida per la corrupció Sánchez intenta aixecar l’ànim del PSOE amb una carta a les bases i demana «seguir endavant» després de l’escàndol de Santos Cerdán
- VISITES ÚNIQUES L’Art com a experiència
- II Fòrum del Mediterrani Javier Moll: "És el moment d'establir ponts perquè els ciutadans del Mediterrani recuperin el protagonisme que els correspon"
- HOMENATGE Figueres, ‘el sueño bueno’ de Lorca, compleix 100 anys