Estat d'emergència
Primeres imatges de la devastació de les Bahames després del 'Dorian'
Hi ha set morts però la xifra podria augmentar en les pròximes hores vista la devastació que ha deixat l'huracà
El nombre de morts pel pas del’huracà 'Dorian' per l’arxipèlag de les Bahames ha ascendit a set en les últimes hores, segons ha informat el primer ministre del país, Hubert Minnis. No obstant, la xifra de víctimes mortals podria augmentar vistes les imatges de la devastació que ha causat l’huracà al seu pas per les illes.
Les imatges aèries preses per la Guàrdia Costanera dels EUA són espectaculars i reflecteixen els importantíssims danys que ha causat el 'Dorian'. Mapes per satèl·lit del perfil de les illes abans i després de l’huracà evidencien el canvi.
This aerial footage of the Bahamas shows the destruction from Hurricane Dorian on Great Abaco Island https://t.co/U4sOpjIcaa pic.twitter.com/egU2yw13BZ
— CNN (@CNN) 4 de septiembre de 2019
These satellite images show Grand Bahama before and after Hurricane Dorian's wrath https://t.co/73mSnltPDl pic.twitter.com/KWGC7O40Dv
— CNN (@CNN) 4 de septiembre de 2019
"Tenim set persones mortes confirmades, però esperem més morts [...] Estem travessant un dels moments més terribles de la història del nostre país, hem vist la magnitud de la devastació i sabem que es requerirà una cooperació enorme per reconstruir les localitats afectades", ha manifestat Minnis.
Totes les víctimes han mort a les illes Abaco, les més afectades de moment pel temporal. Mitjans locals asseguren que la xifra de morts podria ser molt més gran.
Rebaixat a categoria 2
Notícies relacionadesMinnis ha sobrevolat les illes Abaco, que van rebre la major part de l’impacte de l’huracà de categoria 5, que s’ha debilitat ara en el seu avenç cap als Estats Units. El Centre Nacional d’Huracans (CNH) dels Estats Units ha rebaixat la categoria de 'Dorian' després de constatar que ara és de categoria 2 i bufa amb vents màxims sostinguts de 175 quilòmetres per hora.
Els experts preveuen que 'Dorian' s’acosti en les pròximes hores a Florida i Geòrgia, on s’esperen onades superiors als dos metres. A nou comtats de Florida s’han dictat ordres d’evacuació d’obligat compliment i l’Aeroport Internacional d’Orlando ha cessat les seves operacions com a mesura de precaució.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."