Doble assassinat
La mare de la turista danesa decapitada al Marroc demana la pena de mort
Argumenta que només així podrà pal·liar el sofriment que ella ha patit per l'assassinat de la seva filla, de 24 anys
zentauroepp46318070 retratos de tres sospechosos difundidos por las fuerzas de s181220083354
La mare de la turista danesa assassinada i decapitada assassinada i decapitada per un grup gihadista al Marroc el desembre passat ha demanat la pena de mort per als presumptes autors, en hores prèvies a la sentència del judici davant del Tribunal d’Apel·lació de Salé, ciutat veïna de Rabat.
La mare de Louisa Vesterager Jespersen, que tenia 24 anys quan va ser assassinada en una tenda de campanya a les muntanyes de l’Atles juntament amb la seva companya, la noruega Maren Uenald, de 28 anys, va redactar una carta que avui s’ha llegit davant del tribunal de Salé (ciutat veïna de Rabat) que jutja els fets.
Va ser l’advocat contractat per la família, Khalil al Fataoui, que va llegir la missiva de la mare, en la qual reclama la pena de mort per als assassins de la seva filla i argumenta que només així podrà pal·liar el sofriment que ella ha patit.
I, tot i que reconeix que al seu propi país la pena de mort està abolida, sol·licita que s’apliqui en aquest cas, sabent que la màxima pena és en el Codi Penal marroquí, encara que existeixi una moratòria ‘de facto’ sobre la seva aplicació des de 1993.
Van gravar el doble crim
El mateix fiscal del cas ha demanat aquesta condemna per alstres principals acusats que van assassinar i van decapitar les dues turistes, a més de gravar amb el seu telèfon un vídeo del seu crim, que més tard van compartir per les xarxes socials.
L’advocat Al-Fataoui ja es va pronunciar en favor de la pena de mort en una entrevista el maig passat al diari noruec ‘Dagbladet’: “Els quatre acusats principals no són humans, sinó criminals que es comporten pitjor que els animals: mereixen la pena de mort i estic gairebé segur que la tindran”, va afirmar.
Notícies relacionades“Una majoria de marroquins vol que els responsables dels assassinats de les dues turistes siguin castigats amb la mort”, va afegir.
En total, compareixen davant del jutge 24 implicats en el crim: n’hi ha tres que són els presumptes autors materials de l’assassinat, un quart (per al qual el fiscal demana la cadena perpètua) va estar al corrent abans i després dels fets, mentre que la resta són presumptes còmplices en un grau o altre.
- Racons amb memòria La zona més antiga de Barcelona on es concentren segles de poder i història
- Opinió Iria Domínguez, psiquiatra: “L’eutanàsia planteja el dilema de si el sistema dona una bona resposta al patiment psíquic greu”
- Cupó del Dia del Pare de l'ONCE Un restaurant tanca les portes després de guanyar un premi de 17 milions d'euros: "Disculpin les molèsties"
- Un mes de guerra a l’Orient Mitjà Trump descobreix que la guerra a l’Iran és tot menys una «excursió»
- Nova longevitat Aquests són els cinc gràfics que expliquen per què la gent més gran de 55 anys es consolida com a motor econòmic
