CRISI MIGRATÒRIA
Mig centenar de morts en el naufragi de dos vaixells davant de Djibouti
Les embarcacions es van enfonsar per la sobrecàrrega i el fort onatge
zentauroepp46777902 international organization for migration los restos de 52 p190131103946
L’Organització Internacional per a les Migracions (OIM) ha informat que han augmentat a 52 els morts en el naufragi de dos vaixellsen què viatjaven més de 100 migrants, ocorregutdimarts 29 de gener a prop de la costa de Djibouti.
Les costes de Djibouti són un punt habitual de partida per a migrants de països de la Banya d’Àfrica com ara Somàlia, Etiòpia i Eritrea amb destinació el Iemen, per, des d’allà, intentar emigrar a l’Aràbia Saudita, Emirats Àrabs o altres nacions a la recerca de feina.
"Fins dimecres a la nit, l’equip de l’OIM té constància que s’han descobert les restes de 52 víctimes", informa l’organització en un comunicat. Dimarts es van trobar els cadàvers de tres homes i dues dones i dimecres, 47 cossos més, va precisar l’OIM.
La tragèdia va passar dimarts a la línia costanera pròxima a la localitat de Godoria (nord-est), on equips de guardacostes van posar en marxa una operació de recerca i salvament amb dos vaixells patrulla, i, de moment, han sigut rescatats 16 supervivents. Segons els testimonis, les embarcacions es van enfonsar mitja hora després de salpar, a causa de la sobrecàrrega il’intens onatge.
"Una vida millor"
Notícies relacionades"Aquest tràgic succés demostra els riscos que els migrants vulnerables han d’afrontar quan, de manera innocent, busquen una vida millor", ha assenyalat la cap de missió de l’OIM a Djibouti, Lalini Veerassamy, en un comunicat. Veerassamy també va assegurar que "el Govern de Djibouti ha demostrat sempre empatia i lideratge regional en aquest tema tan greu", i va remarcar la voluntat de l’OIM de continuar recolzant les autoritats del país per evitar successos similars.
Segons dades publicades dimecres pel Projecte de Migrants Desapareguts de l’OIM, almenys 199 persones es van ofegar en aquesta part de la costa de Djibouti des del 2014.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- Envelliment saludable La indústria de la longevitat creix al nivell de la IA: «D’aquí cinc anys es podrà allargar la vida i d’aquí 50 hi haurà una revolució»
- Noves obres La Font Màgica de Montjuïc inicia la segona fase de modernització sense interrompre els seus espectacles
- Renovació en potència La universitat envelleix: més de la meitat de professors es jubilaran en els pròxims 20 anys
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Eleccions a Extremadura Feijóo augura que Extremadura iniciarà «el canvi» per acabar amb la «degradació» de Sánchez
