LA CARRERA A L'ELISI
Desafecció entre els francesos residents a Barcelona davant les eleccions presidencials
"La gent ha perdut la fe", afirma Claire; "França busca una cosa diferent però encara no sap què", apunta Sandrine

zentauroepp37975268 barcelona 07 04 2017 elecciones francesas de i a d jean de 170421180649 /
«El panorama polític de França sembla un guió de cine, fa uns anys aquesta situació era inimaginable». Com Sandrine Mercier, periodista que fa prop de 10 anys que viu a Espanya, molts francesos veuen amb incredulitat la situació política del seu país amb les eleccions a tocar.
Corrupció, extremisme i malestar. «La gent ha perdut la fe», assegura Claire Espinosa. «Tants desenganys fan que no sapiguem a qui votar. Hi ha hagut massa mentides, delictes i escàndols», sentencia, cruant una mirada amb la seva amiga Vanessa Ortega, també francesa. «És trist, però hi haurà bastant vot de protesta que pot fer que Marine Le Pen passi a la segona volta», assegura Ortega. «El pitjor serà que aleshores caldrà votar per descart l’altre candidat», conclou, mentre surten els fills de totes dues del col·legi.
Totes dues coincideixen a dir que l’elecció de Le Pen tindria conseqüències gravíssimes. «La seva popularitat ha fet augmentar el racisme, i els recents actes terroristes no fan altra cosa que beneficiar-la», assegura preocupada Espinosa.
Jean de Luca, també amb més de 8 anys a Barcelona, afirma que Le Pen no té opcions de ser presidenta, però sí de passar el tall. «Hi ha massa confusió i molta injustícia, com a molts altres països, i sempre hi ha qui treu partit d’aquestes situacions», assegura.
«Els polítics en general, ja no només els francesos, han perdut la credibilitat», explica Stéphanie Montalvo. «Després de més de 30 anys vivint fora de França, ja no sé veure les diferències, Espanya, França, els Estats Units... Tots, països civilitzats, i a cap els polítics són creïbles», sentencia visiblement decebuda.
Imperen els dubtes. «França busca una cosa diferent però encara no sap ben bé què», intueix Mercier. «Encara ens ha d’arribar un moviment ciutadà potent com el 15-M espanyol perquè puguem fer el pas definitiu cap al canvi», afegeix.
François Fillon Eleccions França Marine Le Pen El drama de la immigració França Jean-Luc Mélenchon
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Junta de portaveus El Parlament ajorna per segona vegada que Illa comparegui per la corrupció en el PSOE
- Salut i benestar José Abellán, cardiòleg: "Crec que ens estem equivocant en donar-li massa importància a l'exercici de força"
- Accions legals Tovalloletes humides: la gran plaga ecològica que surt de les llars
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població