Moscou descarta un atemptat en el sinistre de l'avió rus del mar Negre
Les autoritats envien 3.500 militars a les tasques de recerca de cadàvers
Més de 3.500 militars, 39 embarcacions, 32 aparells aeris i set batiscafs participen aquest dilluns en l'operació desplegada per Rússia per rescatar els cossos de les 92 persones mortes aquest diumenge a bord de l'avió militar Tu-154 que es va estavellar en aigües del mar Negre.
El ministre de Transports rus, Maksim Sokolov, ha descartat aquest dilluns un atemptat terrorista entre les causes probables de l'accident, i ha apuntat a "l'estat tècnic de l'aparell o un error de pilotatge" com les dues versions prioritàries de la investigació.
"Les versions amb què es treballa no inclouen un atemptat terrorista. Les causes poden ser diverses. Totes són analitzades per experts", ha dit Sokolov als periodistes.
Els operaris de rescat, entre ells 135 bussos, han recuperat fins ara 11 cadàvers i 154 fragments de l'avió, que es va estavellar minuts després d'enlairar-se aquest diumenge de l'aeroport de Sotxi, al sud del país, amb destí a la base militar russa a Síria.
Els cossos rescatats han arribat aquest matí a Moscou a bord d'un avió de transport militar, han informat les agències russes.
A LA RECERCA DE L'APARELL
Els militars que participen en l'operació de rescat han delimitat l'àrea de recerca de l'avió sinistrat i confien a localitzar l'aparell al llarg del dia d'avui.
"Crec que avui podrem localitzar el lloc on es troba l'avió al fons del mar Negre", ha assegurat als periodistes el comandant en cap de les Forces Aeroespacials de Rússia, Víktor Bóndarev.
Els experts russos han determinat la trajectòria que va seguir l'aparell abans d'estavellar-se i han arribat a la conclusió que el Tu-154 va xocar contra l'aigua a sis quilòmetres de la costa.
Malgrat que les caixes negres del Tu-154 no emeten senyals de ràdio per facilitar la seva localització, Bóndarev s'ha mostrat confiat que aquestes seran trobades i podran aclarir les circumstàncies de l'accident.
"Sabem on són, a l'estabilitzador vertical. Estic segur que l'estabilitzador vertical ha resultat mínimament afectat, ja que el xoc va ser amb la part inferior i el fusellatge" de l'aeronau, ha explicat.
DIA DE DOL NACIONAL
Rússia viu avui un dia de dol nacional en memòria de les víctimes de la tragèdia aèria.
Les principals cadenes de televisió del país han modificat la seva programació, de la qual han retirat programes humorístics i de diversió.
A la nau sinistrada hi viatjaven militars, nou periodistes i 64 integrants del cor i conjunt de dansa Aleksàndrov de l'Exèrcit rus, que anava a animar la celebració de Cap d'Any a la base aèria siriana de Jmeimim, on Rússia té desplegada una agrupació d'avions de guerra.
ESCALA PER REPOSTAR
Entre els passatgers també hi havia la presidenta de la fundació Ajuda Justa, la doctora Elizaveta Glinka.
L'avió, un trireactor amb capacitat per a fins a 180 passatgers, procedia de Moscou i havia fet escala per repostar combustible a l'aeroport de Sotxi.
Minuts després de sortir rumb a Síria, l'aparell es va precipitar al mar sense que els seus tripulants haguessin avisat la torre de control de cap emergència o desperfecte a bord.
Notícies relacionadesL'aparell sinistrat va ser fabricat el 1983, i fa dos anys va ser sotmès a una reparació general.
Des d'aleshores, el fabricant no havia rebut dels propietaris de l'avió peticions de manteniment tècnic ni de reparacions.
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Desconeixement Cita ITV: compte al testimoni MIL del cotxe si es va matricular a partir del 2008
- Infal·lible El truc casolà per netejar les portes de fusta que ja està de moda
- Els interessos no ho són tot Aquesta és l’edat límit per demanar una hipoteca a Espanya: ¿Ho sabies?
- Alimentació Si veus això a les nous, llença-les immediatament