REFORMES A ITÀLIA
Renzi confirma que dimitirà si perd el referèndum constitucional
El primer ministre italià diu que no pensa encapçalar cap Govern tècnic davant unes eventuals eleccions anticipades

/
El cap del Govern italià, Matteo Renzi, ha indicat aquest dijous que refusarà encapçalar un Govern tècnic, encarregat de preparar noves eleccions, en cas de victòria del 'no' en el referèndum constitucional del 4 de desembre.
"Jo no puc ser qui es posi d'acord amb els altres partits per fer un Govern tècnic, a càrrec d'un sol objectiu", en aquest cas, la reforma electoral abans d'unes eventuals eleccions anticipades, ha declarat aquest dijous a la ràdio italiana RTL 102,5.
Els italians votaran el 4 de desembre per aprovar o no una reforma de la Constitució que pretén simplificar els processos legislatius i donar més estabilitat política a un país que ha conegut 60 governs des del 1946.
Aquesta consulta, no obstant, s'ha transformat en un vot de confiança al cap de Govern, que va arribar al poder a principis del 2014.
Segons un sondeig publicat aquest dijous pel diari Il Sole24Ore, el 'no' obtindria el 34% dels vots, contra el 29% a favor del 'sí', tot i que el 37% dels electors encara es confessen indecisos o partidaris de l'abstenció.
GOVERN TÈCNIC
En cas de victòria del 'no', Renzi hauria de dimitir, segons l'opinió de diversos experts polítics. "No és clar com podria no fer-ho", ha estimat recentment davant la premsa estrangera Giovanni Orsina, professor de ciències polítiques a Roma.
Notícies relacionadesPerò ell també podria encarregar al president italià, Sergio Mattarella, que encapçalés un Govern tècnic -com Itàlia ha viscut en precedents crisis polítiques- encarregat de reformar la llei electoral abans de les eleccions anticipades.
Aquesta possible solució és la que ell mateix ha rebutjat aquest dijous, considerant que no està per participar "en els petits jocs de la vella política". "No estic disposat a aferrar-me a la cadira (...) Jo sóc aquí per canviar les coses", ha insistit.
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Testimoni Commoció a València per l’home trobat mort després de 15 anys: «Mentre pagues, ningú es preocupa de si ets viu»
- Conflicte al Pròxim Orient Hamàs allibera tots els ostatges vius i Israel entrega 2.000 presoners palestins
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Així és com pots evitar una de les estafes telefòniques més comunes de l'any 2025
- L'ànima vella i l'esperit jove del Toro més contemporani
- Sense previsió de represa La dana Alice obliga a cancel·lar 27 trens en el corredor ferroviari entre Barcelona i València
- Seguretat Social El Govern proposa apujar la quota dels autònoms entre 11 i 200 euros el 2026
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació