EL GIHAD A EUROPA
La sala Bataclan de París estava sota l'amenaça terrorista des del 2010
'Le Canard Enchaîné' revela que la justícia va investigar fa cinc anys un pla per atemptar contra el local de concerts
La sala de concerts Bataclan de París, on van morir 90 persones en els atemptats del 13 de novembre, estava sota amenaça terrorista des de fa cinc anys, segons revela en l'edició d'aquest dimecres Le Canard Enchaîné.
La revista satírica assenyala que el 13 de juliol del 2010 es va obrir una investigació judicial sobre un pla d'atemptat, però la seva instrucció es va tancar per falta de proves dos anys després, sense que s'adoptés cap mesura especial per reforçar la seguretat. Tampoc es va informar ni es va interrogar els responsables de la sala.
Segons el setmanari francès, la investigació es va centrar en un home, Faruk ben Abbes, implicat en un atemptat contra interessos francesos al Caire el 2009 de qui avui se sap que està relacionat amb Fabien Clain, el francès que va posar veu a la gravació en què l'Estat Islàmic va reivindicar la massacre del 13-N a Saint-Denis i París.
Faruk ben Abbes li hauria parlat a Dude Hoxha, un francès d'origen albanès implicat en l'atac del Caire, sobre un pla per cometre un atemptat suïcida a la sala de concerts del districte 11 de París.
SUPORT A ORGANITZACIONS JUEVES
Notícies relacionadesHoxha escriu al seu diari personal que “el propietari del Bataclan és un jueu que finança l'Exèrcit israelià”. En aquella època, com recorda ‘Le Canard Enchaîné’, la sala celebrava actes de suport a organitzacions jueves. No es va adoptar cap mesura per reforçar la seguretat des d'aleshores i, de fet, les forces especials de la policia no tenien a la seva disposició els plànols del local per preparar l'assalt el 13-N, afegeix la revista.
L'advocat de diverses víctimes dels recents atemptats, Olivier Morice, ha demanat unir el dossier judicial del 2010 amb el de l'atac al Bataclan a l'entendre que hi ha una relació entre tots dos. A més, l'actual jutge d'instrucció, Christophe Teissier, és el mateix que va portar el cas fa cinc anys.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»