PÀNIC A BORD
Un jove britànic grava l'aterratge d'emergència de l'avió en què viatjava
El vídeo mostra els passatgers cada vegada més espantats a mesura que augmenten els senyals d'alarma
Una de les cabines de l'aparell, de la companyia Cathay Pacific, es va omplir de fum
El jove britànic Ethan Williams no es va espantar quan l'avió de la companyia Cathay Pacific en què viatjava de Hong Kong a Los Angeles es va veure obligat a fer un aterratge forçós a causa del fum que va omplir una de les cabines de l'avió. Va mantenir la calma i va decidir gravar un vídeo del que passava, per captar les reaccions de la resta de passatgers.
Williams ha volgut que el vídeo serveixi per conscienciar els passatgers de la importància de prestar atenció a les indicacions que les hostesses de les aerolínies fan a l'inici de cada vol per informar dels passos a seguir en cas d'emergència i que, habitualment, la majoria ni escolta.
QUATRE MINUTS D'AGONIA
Williams relata en el vídeo tot el que veu mentre els passatgers, histèrics, intenten posar-se les armilles salvavides després d'haver sigut alertats del problema en el vol. El noi diu a la càmera: "No estic segur del que passa, però passa alguna cosa amb aquest vol perquè tots els assistents corren com bojos i tots els senyals d'emergència augmenten".
Els passatgers passen uns minuts agònics davant la possibilitat d'un amaratge. Minuts després se'ls informa que l'avió podrà aterrar a l'aeroport de Los Angeles tal com estava previst.
LA RESPOSTA DE L'AEROLÍNIA
Cathay Pacific va comunicar a través del compte de Twitter que el mal funcionament d'un ventilador va ser la causa de l'incident, i que el capità ho va detectar durant el vol i tot seguit van aplicar les mesures d'emergència oportunes.
#CX884 updates:Our preliminary inspection indicates that an equipment cooling fan below the cabin floor near cargo compartment had failed..
— Cathay Pacific (@cathaypacific) 30 de julio de 2015
...Smoke was detected largely around the cockpit area as a result of this failure which led the Captain to make the precautionary diversion.
— Cathay Pacific (@cathaypacific) 30 de julio de 2015
Notícies relacionades
Una vegada fora de perill, els passatgers del vol CX884 van rebre una recompensa econòmica de 300 dòlars per part de la companyia com a compensació de l'incident per la seva "paciència i comprensió", deia el comunicat que va ser entregat als viatgers i que Ethan Williams ha penjat al seu compte de Twitter.
We all got handed one of these upon boarding. @cathaypacific thank you for looking after us! #CX884 pic.twitter.com/KYyE1HMlld
— Ethan Williams (@eth_will) 30 de julio de 2015
- Lluita contra el frau Hisenda avisa: fins a 2.500 euros de multa per pagar aquestes quantitats amb diners en efectiu
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- PRIMER ANIVERSARI Mantenir Consell de Cent costa deu vegades més que Diputació
- lliga f Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Les barraques de Montcada pugen un 25% després de dos anys d’oblit
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- TENNIS Alcaraz s’acomiada en quarts de final i deixa orfe Madrid
- Copa Amèrica de vela Una regatista d’estirp a l’equip espanyol
- lliga f Alexia i Mariona es reivindiquen en una aclaparadora golejada (8-0)
- Apunt Queden cinc finals