CRISI SANITÀRIA
El vicepresident de Sierra Leone es posa en quarantena per l'Ebola
Sam-Sumana va adoptar aquesta mesura per la mort d'un dels seus guardaespatlles per aquesta malaltia

El vicepresident de Sierra Lleona, Samuel Sam-Sumana, al centre a la dreta. /
El vicepresident de Sierra Leone, Samuel Sam-Sumana, s'ha posat en una quarantena de 21 dies per l'Ebola després que un dels seus guardaespatlles, John Koroma, morís a causa de la malaltia. Segons ha informat l'agència Reuters, el polític ha assegurat que s'ha posat sota observació mèdica perquè “vol ser un exemple” per a la població.
Sam-Sumana és el primer alt càrrec del país a posar-se en quarantena de forma voluntària. A Libèria, diversos alts funcionaris, com el ministre de Transports, també estan en mans dels metges des de finals de l'any passat.
MESURES DE PREVENCIÓ
Notícies relacionadesDesprés de les noves infeccions, el president de Sierra Leone, Ernest Bai Koroma, ha posat en marxa mesures per evitar que es propagui el virus. Entre elles, la reducció d'ocupants del transport públic per disminuir el contacte físic entre passatgers.
L'Ebola ha matat unes 10.000 persones a Sierra Leone, Libèria i Guinea durant el 2014, encara que en les últimes setmanes s'han reduït els casos del brot. Segons xifres de l'Organització Mundial de la Salut (OMS), dels nous 99 episodis d'Ebola confirmats recentment, 63 són a Sierra Leone.
- HABITATGE Polèmica per l’anunci del Ministeri d’Habitatge: tres adults compartint pis desencadena una onada de crítiques
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Barcelonejant Arriba a Barcelona la màquina viral de postals sorpresa que ha desencadenat la bogeria a Nova York
- Congrés d’Aecoc Roig anima els empresaris a "sortir de l’armari i no tenir por"
- La crisi habitacional El Govern estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Successos Ordre d'allunyament i llibertat vigilada per als menors del Berguedà acusats d'agressió sexual
- Violència masclista Les acusacions mantenen la petició de presó permanent revisable per a l'acusat d'assassinar la parella a Campdevànol
- Tribunal Constitucional El fiscal s’oposa que el TC aixequi de forma cautelar l’ordre de detenció de Puigdemont
- 40è aniversari El 23-F per a mil·lennistes: ¿Com va ser el cop d’Estat de Tejero?
- Acte amb economistes Junqueras veu «molt lluny» l’acord sobre finançament i reclama a la societat civil que també pressioni