Una falsa alarma obliga a desallotjar la mesquita de Còrdova gairebé una hora
Un cotxe mal aparcat en un carrer de vianants adjacent ha provocat les sospites d'un ciutadà
La psicosi col·lectiva desfermada arran dels atemptats dels radicals islamistes de la setmana passada a París contra el setmanari 'Charlie Hebdo' s'ha traslladat a Espanya. Una falsa alarma ha obligat aquesta tarda a desallotjar la mesquita catedral de Còrdova cap a les 16 hores, quan un ciutadà ha alertat d'un vehicle mal aparcat a prop de l'històric edifici del qual havia baixat una parella estrangera que a continuació havia abandonat la zona en un taxi.
En aquest moment hi havia al recinte unes 200 persones, segons han confirmat fonts de seguretat del Cabildo catedralici, que han assenyalat que també s'han hagut de desallotjar uns edificis pròxims ja que el vehicle estava aparcat no davant la mesquita, sinó al seminari, això sí, molt a prop del mur sud de l'edifici Patrimoni de la Humanitat. Per aquest motiu, i de forma preventiva, s'ha decidit acordonar la zona i desallotjar el principal monument de Còrdova.
Al cap d'uns 25 minuts, segons la seguretat del Cabildo, els agents han certificat que simplement es tractava d'un vehicle de lloguer mal aparcat, propietat d'una sorpresa parella de nacionalitat qatariana que estava dinant en un restaurant pròxim i que no es podia creure el que havia passat, i han deixar tornar els treballadors. El cordó policial s'ha aixecat completament al voltant de les 17 hores i s'ha permès de nou l'accés a la mesquita.
- Històries Rency, la jove veneçolana que va arribar a Espanya sense recursos i ara té un imperi de perruqueries: "Hi va haver moments en què no tenia ni per menjar"
- Eina interactiva Gaudí no va ser un geni solitari: el COAC revela els 300 noms darrere de les obres capitals de Gaudí a Barcelona
- FUTBOL El nou criteri que acosta Lamine i Pedri a la Pilota d’Or
- Llei de Segona Oportunitat Un jutjat de Lleida perdona gairebé 100.000 euros de deute a una dona pels préstecs que la seva exparella va deixar de pagar
- Belén Fontán, nutricionista, adverteix de la importància de dormir bé per perdre pes: "La durada i la qualitat del son influeixen en el sobrepès"
