UNA CITA HISTÒRICA
Referèndum Escòcia: Guanya el {'no'} a la independència
La viceprimer ministra escocesa reconeix la derrota però que el país "ha canviat per sempre"
Encara que el recompte dels vots encara no ha finalitzat, tot indica que el 'no' ha guanyat en el referèndum per la independència d'Escòcia. La BBC ha avançat que, d'acord amb els resultats fins ara, l'opció unionista resultarà vencedora. No obstant, el resultat no és definitiu.
Coneguts els resultats de 26 de les 32 circumscripcions el 'no' guanya per gairebé 10 punts. L'opció favorable a la independència ha obtingut fins ara 1.055,716 vots (45.7%), mentre que el 'no' n'ha obtingut 1,256,372 (54.3%).
Derrota assumida
De fet, ja s'han produït algunes reaccions polítiques. La viceprimera ministra escocesa, Nicola Sturgeon, ha expressat a la BBC la seva "profunda decepció pels resultats" però ha considerat que Escòcia "ha canviat per sempre".
De moment, el primer ministre escocès, Alex Salmond, i el primer ministre britànic, David Cámeron, només s'han expressat a través dels seus comptes de Twitter. Així, el 'premier' ha expressat la seva felicitació a Alastair Darling, que ha liderat la campanya pel 'no'.
I've spoken to Alistair Darling - and congratulated him on an well-fought campaign. #indyref
— David Cameron (@David_Cameron) 19 de septiembre de 2014
Per la seva part, Salmond ha felicitat els votants de Glasgow, on ha guanyat el 'sí', i ha agraït el suport del conjunt de la població.
Well done to Glasgow, our commonwealth city, and to the people of Scotland for such a incredible support
— Alex Salmond (@AlexSalmond) 19 de septiembre de 2014
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- Ciutats amigues Tarragona s'agermanarà amb Voiron (França) aquestes festes de Santa Tecla amb el licor Chartreuse com a símbol d'unió
- Proposta del Govern La futura Llei del Taxi preveu eradicar les VTC urbanes a Barcelona i reservar aquest servei només al taxi
- Seguretat viària Més de 70.000 catalans estan en llista d'espera per examinar-se de la prova pràctica del carnet de conduir
- Pàrquing lliure Aparcar gratis a Barcelona: on estacionar sense pagar i sense multes
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."