JORNADA HISTÒRICA
La lliura puja després del rebuig a la independència d'Escòcia
En els mercats asiàtics, la moneda britànica ha arribat a pujar aquesta matinada un 1%, fins a 1,65 dòlars

Unionistes celebren la victòria del ’no’ a la independència d’Escòcia. /
La lliura esterlina ha pujat un 1% en els mercats de divises després que Escòcia ha rebutjat la independència en el referèndum celebrat aquest dijous.
Als mercats asiàtics, la moneda britànica ha arribat a pujar aquesta matinada un 1%, fins a 1,65 dòlars, però després de les 05.00 GMT la lliura s'ha estabilitzat i arribava als 1,64 dòlars, mentre que davant l'euro pujava un 0,50%, fins a 1,275 euros.
La setmana passada, la divisa del Regne Unit havia caigut fins a l'1%, després que un sondeig sobre intenció de vot donés per primera vegada la victòria al 'sí'.
ALLLEUJAMENT DELS INVERSORS
S'espera que la Borsa de Valors de Londres també comenci la sessió d'aquest divendres amb un fort increment al rebre els inversors amb alleujament el resultat del referèndum d'Escòcia, segons els experts.
La setmana passada, les empreses escoceses que cotitzen al parquet londinenc havien registrat importants descensos davant el temor dels inversors per les conseqüències d'una escissió.
Segons els 31 dels 32 districtes electorals escrutats, el 'no' ha tingut un suport del 55%, davant el 45% del 'sí' a la independència.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat