SENSE PISTES DE L'AVIÓ DE MALAYSIA AIRLINES
El misteri del vol MH370 abona teories de tota mena sobre la seva desaparició
Un pilot aficionat apunta que l'aeronau podria haver volat a l'ombra d'una altra que anava a Barcelona

Un dibuix en suport als passatgers de l’avió de Malaysia Airlines, aquest dimarts a l’aeroport de Kuala Lumpur. /
La falta de resultats concrets en la investigació de la desaparició del vol de Malaysia Airlines que viatjava de Kuala Lumpur a Pequín amb 239 persones a bord està donant peu a l'aparició de múltiples teories sobre el parador del vol MH370. Una d'aquestes tindria la ciutat de Barcelona com a protagonista. Segons la tesi elaborada per un aficionat aeronàutic, Keith Ledgerwood, l'avió malaisi podria haver volat a l'estela d'un altre que es dirigia a la capital catalana.
En un article publicat a la plataforma de 'microblogging' Tumblr, Ledgerwood, pilot aficionat, afirma que l'avió malaisi podria haver volat "a l'ombra" del vol SQ68 de Singapore Airlines que anava de Singapur a Barcelona pel mar d'Andaman. Apunta que "a l'ombra" no vol dir darrere, sinó "per sobre o per sota". "Escoltant les instruccions de l'ATC, el vol MH370 podria haver estat al corrent dels moviments de l'SQ68" tot i tenir els seus propis sistemes de comunicació desactivats. "Encara que el seu transponedor estigués desactivat, podria haver escoltat el transponedor d'un altre avió que estigués transmetent", afegeix. Aquest aficionat a l'aeronàutica basa les seves sospites en el fet que el vol SQ68 amb destí a Barcelona estava en la mateixa ruta en què es va perdre la pista de l'avió de Malaysia Airlines.
El vol de Singapore Airlines va volar des del mar d'Andaman fins al golf de Bengala i va entrar a l'espai aeri de l'Índia. D'aquí, hauria passat pel Pakistan, l'Afganistan i el Turkmenistan abans d'entrar a l'espai aeri europeu rumb a Barcelona. "Crec que el vol MH370 podria haver volat a l'ombra de l'SQ68 entre l'Índia i l'Afganistan. Com que l'avió malaisi volava sense transponedor, l'SQ68 no se n'hauria adonat".
Teoria poc viable en la pràctica
Una teoria que pilots veterans qüestionen. Alguns d'ells, citats per diversos mitjans com 'Business Insider' o 'The Telegraph' la consideren "totalment forassenyada", i els més prudents la ventilen amb un escèptic "potser". Entre aquests, l'assessor d'aviació i pilot retirat Michael G. Fortune, que apunta que aquest vol a l'ombra requeriria uns elevats coneixements i habilitats per trobar i seguir l'altre avió.
Més contundent es mostra Doug Moss, pilot de proves i investigador d'accidents d'aviació: "És totalment forassenyat". "En teoria és possible però a la pràctica, ¿com pot un pilot trobar un altre avió?, i a més, un avió en concret, que es dirigeix cap a un lloc determinat", s'ha preguntat Moss.
Incendi a bord
Una altra teoria l'aporta el pilot Chris Goodfellow, que sosté que l'avió va tenir problemes tècnics i per això va fer un gir brusc en la seva trajectòria. Segons Goodfellow, el pilot va virar per dirigir-se a Pulau Langkawi, on pretenia aterrar, però no va aconseguir el seu objectiu i es va estavellar. En un article publicat a internet, Goodfellow sosté que hi va haver un incendi a l'avió i el pilot, "molt experimentat i amb 18.000 hores de vol acumulades", va canviar el rumb per arribar a l'aeroport més pròxim i d'accés més fàcil; el de Langkawi.
Notícies relacionades"El fet de desactivar el transponedor i les comunicacions casa perfectament en cas d'incendi. Hi va haver probablemente un incendi o un curtcircuit", assegura abans de recordar que, en cas de foc, el primer és desactivar els sistemes, i restaurar-los d'un en un una vegada s'ha aïllat el problemàtic. "Estaven ocupats controlant l'avió i intentant combatre el foc. Vola, navega i finalment comunica", apunta Goodfellow, que també assenyala que les rodes d'aterratge davanteres es devien sobreescalfar i impedir l'aterratge.
634 corredors possibles
La falta d'informació també ha abonat una altra possibilitat, que ha renovat les esperances dels familiars dels passatgers del vol malaisi: que l'avió hagi aterrat. Al Kazakhstan, l'Índia i el Pakistan han assegurat que l'avió no va sobrevolar el seu espai aeri. Alguns analistes, per la seva part, han localitzat 634 corredors prou llargs en un radi de 2.200 milles nàutiques on el vol {MH370} podria haver aterrat. De moment, no obstant, tot són teories.
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Mobilització d'emergències Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- EL DESIG DE L’ESTRELLA Renovació sense foto: faltava l’àvia Fátima
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Consells pràctics Paper d'alumini a la paella: el secret dels restaurants que cada cop més gent copia
- La planta perenne que perfuma la nostra llar i allunya els insectes
- Consells per a la llar ¿Per què la gent està posant un tap de vi de suro a la nevera? Els trucs virals de casa
- Economia Gonzalo Bernardos parla del futur d'Espanya: "Els llatinoamericans són grans emprenedors"
- ACCELERANT PER AL GAMPER El Barça presumeix del nou Camp Nou, "la vuitena meravella del món"