repressió a rússia
Les Pussy Riot, atacades amb fuets per cosacs a Sotxi
Les cantants Tolokónnikova i Aliókhina han estat fustigades quan interpretaven una cançó de protesta
Dos cantants del grup punk rus Pussy Riot han estat atacades aquest dimecres amb fuets per cosacs que participen en les operacions de patrulla als carrers durant els Jocs Olímpics de Sotxi.
Nadia Tolokónnikova i Maria Aliókhina, que van complir sentències de presó per una protesta en una catedral de Moscou contra el president Vladímir Putin, han denunciat haver estat atacades quan intentaven interpretar una cançó amb altres membres del grup.
"Sota la inscripció Sotxi 2014, al so de 'Putin ens ensenyarà a estimar la pàtria', els cosacs han atacat les Pussy Riot, ens han clavat cops amb fuets i ens han llançat gas pebre", ha escrit Tolokónnikova a Twitter.
Aliókhina ha tuitejat imatges d'un seguidor del grup amb la cara plena de sang després de l'agressió. Altres mostren marques vermelles al pit de Tolokónnikova.
David Khakim, un activista que va ser breument detingut en una protesta a Sotxi aquesta setmana, ha estat testimoni de l'atac. "Els cosacs m'han llançat gas als ulls. Han començat a clavar-nos cops amb fuets i després a asfixiar-nos davant d'un oficial de policia", ha escrit al seu compte de Twitter.
Ressorgiment amb Putin
Notícies relacionadesEls cosacs, que estan vivint un ressorgiment sota l'era de Putin, col·laboren en les tasques de seguretat de Sotxi. No formen part de la policia ni de l'Exèrcit, però col·laboren en el manteniment de l'ordre i treballen amb la policia durant els arrestos.
Nadia Tolokónnikova i Maria Aliókhina ja van ser detingudes sota sospita de robatori a Sotxi aquest dimarts, però posteriorment van ser alliberades. Fa menys de dos mesos van ser excarcerades després d'una amnistia decretada per Putin.
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Article del conseller de Política Lingüística Un pacte per fer créixer el català, per Francesc Xavier Vila
- Rampes nocturnes: per què es produeixen, quines són les causes i què he de fer?
- Xarxa de pederàstia Els educadors que tractaven la menor tutelada violada pel 'Pelicot català' van descobrir al seu mòbil fotos i vídeos dels abusos
- Nou decret El Govern ajorna la pujada de la taxa turística pendent del suport dels Comuns
- De 7Cases Detinguda una administradora de finques per apropiar-se de 256.246 euros de 14 comunitats de veïns