SENSIBILITZACIÓ

L'Eurocambra llança la campanya institucional per a les eleccions europees

L'objectiu és incentivar la participació en els comicis per a un Parlament amb més poder que mai

Campanya institucional per a les eleccions al Parlament Europeu. / periodico

1
Es llegeix en minuts

La campanya d'informació i conscienciació ciutadana per a les eleccions al Parlament Europeu de l'any que ve s'ha presentat aquest dilluns a diferents ciutats de la Unió Europea. Aquesta campanya institucional, que té com a lema 'Acció. Reacció. Decisió', es prolongarà més enllà de la jornada electoral --que a Espanya serà el 25 de maig del 2014--, fins que el Parlament sorgit de les urnes elegeixi el pròxim president de la Comissió Europea.

En un acte celebrat a l'oficina de l'Eurocambra a Barcelona, el responsable de comunicació del Parlament Europeu, Jaume Duch, ha destacat que aquesta campanya institucional és "especial" perquè les eleccions del maig són "diferents" de comicis anteriors.

Notícies relacionades

En aquest sentit, Duch ha subratllat que són els primers comicis després de l'aprovació del Tractat de Lisboa, que ha atorgat a l'Eurocambra el poder més gran que ha tingut mai en la història de la Comunitat Europea. També són especials aquestes eleccions per la situació econòmica, que en alguns casos ha despertat un cert escepticisme respecte a Europa i perquè, per primera vegada, el president de la Comissió Europea serà elegit pel Parlament Europeu.

La campanya, que inclou pòsters, vídeos i accions a les xarxes socials, s'oferirà en 28 idiomes, inclòs el català, durarà vuit mesos repartits en tres fases i costarà 16 milions d'euros. El seu principal objectiu és conscienciar la ciutadania europea de la importància d'aquestes eleccions, ja que gran part de les decisions que afecten els ciutadans es prenen a nivell europeu, i incentivar la participació.