GUERRA CIVIL SIRIANA
El petroli, a 114 dòlars, i les borses, en retrocés
Elpreudelbarril de petroliva seguir ahir la seva escalada i la cotització a mitja tarda era de 113,93 dòlars elcru Brent, de referència a Europa, i de 108,86 dòlars el West Texas, de cotització a Nova York. Aquestes xifres representen un increment del 2,55% i el 2,48%, respectivament, sobre els preus que hi havia dilluns. De fet, el preu del petroli ha anat registrant diverses pujades des del mes d'abril passat, sempre en relació directa amb els esdeveniments alPròxim Orient, primer aEgiptei ara aSíria. No és que es tracti de països productors, però la seva situació estratègica --en especial Egipte i el canal de Suez-- fa témer per un efecte contagi que pugui arribar a Líbia i Qatar.
La majoria d'analistes del mercat energètic apuntaven ahir que les alces en el preu del petroli són consubstancials a moments d'incertesa, malgrat que una possibilitat de restricció desubministramentencara és remota, sobretot si es té en compte la diversificació d'oferents de petroli al món. En correlació amb l'alça del preu del cru, els principalsmercats de renda variabled'Europa i els Estats Units van registrar importantspèrdues. Lesborseseuropees van retrocedir una mitjana del 3% (l'Ibex, el 2,96%) iWall Street, a mitja tarda, perdia gairebé l'1%. Les principals afectades van ser lescompanyies aèriesper la seva dependència del cru i per la previsible cancel·lació de vols. Els comentaristes borsaris donaven ahir per lògiques aquestes oscil·lacions, sempre que la incertesa fos breu.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»