Almenys 18 morts a l'estavellar-se un globus turístic a Egipte
Entre les víctimes mortals hi ha ciutadans de Hong Kong, el Japó, França i el Regne Unit
El pilot i un turista han sobreviscut a l'accident
El temple de Luxor, a Egipte.
Un total de 18 turistes han mort i tres han resultat ferits a l'incendiar-se un globus aerostàtic en què sobrevolaven Luxor, a Egipte, on hi ha alguns dels temples dels faraons més importants del país.
El director de l'oficina del Ministeri a Luxor, Mohammad Rabia, ha precisat que els morts són un egipci i 17 estrangers, entre els quals hi ha britànics, francesos, xinesos i japonesos.
Anteriorment, l'agència de notícies estatal Mena havia assenyalat que eren 19 els morts en aquest sinistre a la coneguda zona turística i arqueològica, uns 700 quilòmetres al sud del Caire.
El responsable de Sanitat ha afegit que els ferits són dos turistes del Regne Unit i un egipci, segons les dades que els ha transmès l'empresa que va organitzar l'excursió en globus.
Rabia ha destacat que tots els cadàvers estan calcinats, cosa que en complica la identificació, així que les autoritats estudien si envien un expert en ADN des del Caire o envien directament les restes mortals a la capital per ser analitzades.
Una font dels serveis de seguretat ha assegurat que alguns turistes han perdut la vida al saltar del globus, mentre que altres s'han cremat per l'incendi originat al fer explosió la bombona de l'aparell.
Notícies relacionadesA causa de l'incendi, el globus, propietat de l'empresa Sky Cruise, s'ha precipitat des d'uns 300 metres d'altura.
L'abril del 2009, 13 turistes estrangers van patir ferides al xocar el globus aerostàtic que els transportava contra una torre de telefonia també a Luxor, mentre que el març del 2007 quatre nord-americans, tres francesos i dos egipcis també van resultar ferits al caure un aparell d'aquesta mena a la mateixa zona.
- L'edatisme i la vellesa El psiquiatre Luis Rojas Marcos, sobre la jubilació: "Quan vaig deixar la feina em vaig adonar que no tenia amics"
- «L’enginyeria social, o l’art de l’engany, afecta a tots els col·lectius per igual»
- Revisió de l’‘electroxoc’ (i V) Salvatore Aguilar, psiquiatre: “TEC sí, però tractament integral centrat en les persones”
- Dia dels Treballadors CCOO i la UGT avisen d’un «polvorí social» a la marxa central de Màlaga
- Madrid celebra una jornada atípica sense Díaz ni els líders sindicals
