DESENES DE MORTS
La repressió continua a Síria mentre expira l'ultimàtum de la Lliga Àrab
Almenys 19 persones moren aquest dissabte, entre elles un soldat
Almenys 19 persones han mort aquest dissabte aSíria, entre elles un soldat, per l'acció repressora del règim sirià i enfrontaments de militars desertors amb les forces armades, van informar fonts de l'oposició. Segons els opositors Comitès de Coordinació Local, set civils han mort a la ciutat de Kafr Tajarim, a la província septentrional d'Idleb, set més van perdre la vida a la província d'Homs (centre), i quatre més van morir a Hama (centre), i un altre més a Bukamal, a l'est del país.
No obstant, el també opositor Observatori Sirià dels Dret Humans va assenyalar que, segons les seves informacions, la xifra de víctimes fins ara en la jornada d'aquest dissabte aSíria puja a 12. Així mateix, els Comitès, un dels grups més actius de l'oposició i que proporciona xifres de víctimes davant el bloqueig informatiu imposat per Damasc, van acusar el règim de Baixar al-Assad de l'assassinat de l'acadèmic i jurista Farhan Abuljeir.
Aquest dissabte expira el termini de tres dies donat per la Lliga Àrab dimecres perquè el règim sirià aturi la violència i rebi observadors àrabs sobre el terreny. Dijous passat, Síria va anunciar per escrit a l'organisme panàrab que acceptaria rebre la missió d'observadors, sempre que s'introdueixin "lleugeres modificacions" en el programa.
3.500 morts
El secretari general de la Lliga Àrab, Nabil al-Arabi, va rebre un missatge del ministre sirià d'Exteriors, Walid al-Mualem, que incloïa una sèrie d'esmenes al projecte de protocol proposat per l'organització referents a les feines de la missió d'observadors. La repressió ha deixat a Síria més de 3.500 morts des del començament de les revoltes a mitjans de març passat, segons les últimes xifres facilitades per l'ONU.
Divendres es va viureuna altra jornada de protestes a Síria que va acabar amb la mort d'almenys 22 persones, quatre d'elles menors d'edat, d'acord amb el recompte d'aquesta organització opositora. Entre la trentena de ferits hi hasis en estat greupels trets dels cossos de seguretat i de l'exèrcit, que van obrir foc divendres a la nit contra una manifestació a laGran Mesquita d'Erbín, pròxima a Damasc, van indicar els Comitès. El grup opositor va destacar que per primera vegada els efectius de seguretat va fer servir armes amb silenciadors.
El secretari general de la Lliga Àrab, Nabil al-Arabi, va rebre un missatge del ministre sirià d'assumptes Exteriors, Walid al-Mualem, que incloïa una sèrie d'esmenes al projecte de protocol proposat per l'organització referents a les feines de la missió d'observadors.
- Cas sota investigació L’Ana Julia va rebre a la presó regals dels funcionaris a canvi de sexe
- Mor Margot Friedländer, supervivent de l’Holocaust
- A Sagrada Família Barcelona compra un altre bloc de pisos a l'Eixample per tanteig i retracte
- Mor James Foley, el director predilecte de Madonna i responsable de dues pel·lícules de la saga ‘Cincuenta sombras de Grey’
- Pep Guardiola i Cristina Serra, a prop de firmar el divorci
- Ancoratges
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Mercat immobiliari Gonzalo Bernardos és molt pessimista amb el futur de la vivenda: «Veurem gent a...»
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves