ALMENYS 200 MORTS EN L'ACCIDENT
Lula ordena que s'investigui l'estat de la pista de l'aeroport de Sao Paulo
La instal·lació havia estat reoberta fa un mes després d'efectuar-se unes operacions
El president del Brasil, Luiz Inácio Lula da Silva, ha ordenat avui que s'investigui en quin estat estava la pista de l'aeroport de Congonhas, Sao Paulo, on aquesta matinada s'ha accidentat un avió. En el succés es tem que hagin mort unes 200 persones.
El ministre de Justícia, Tarso Genro, ha explicat a una emissora de ràdio local que l'objectiu de la indagació és determinar si hi ha hagut "cap responsabilitat d'algun organisme públic" en l'accident, el més greu de la història de l'aviació brasilera.
La investigació es deu al fet que la pista havia estat reoberta fa a penes un mes, després d'haver-se efectuat una sèrie de reparacions. Segons han denunciat portaveus del sector aeri, la pista es va tornar a posar en funcionament sense que se li fessin uns traçats que faciliten el drenatge d'aigua i l'operació de frenat de les aeronaus a l'aterrar.
S'investiga si la pista es va reobrir precipitadament
Alguns testimonis han afirmat que l'avió de l'aerolínia TAM que va patir l'accident va recórrer la pista, va passar la barrera de seguretat i es va estavellar i es va incendiar al col·lisionar contra un dipòsit de càrrega de la mateixa empresa.
Fonts oficials han expressat que Lula pretén determinar com més aviat millor si la pista, que estava molla per la pluja, va ser reoberta "de forma precipitada", qüestió que haurà d'investigar la Policia Federal.
Les obres realitzades a la pista principal de Congonhas eren responsabilitat d'Infraero, una empresa pública que administra 68 aeroports i 32 terminals de càrrega, pels quals passa el 97% del trànsit aeri del país.
Nombre de morts sense determinar
L'avió, segons ha informat la pròpia TAM, portava 186 persones a bord i havia sortit des de Porto Alegre amb destí a l'aeroport de Congonhas, situat en una cèntrica zona de Sao Paulo.
L'edifici s'ha desplomat parcialment a causa de l'incendi i els grups de rescat treballen avui enmig de la runa i els ferros calcinats i recargolats en què s'ha convertit l'avió, un Airbus A320.
- El laberint català Així estan les enquestes de les eleccions a Catalunya
- Procés a Tailàndia La pena de mort s’allunya del cas Daniel Sancho
- A tot Espanya Sanitat no pot cobrir 473 destinacions per a MIR
- BCN expandirà el bus a demanda durant els pròxims tres anys
- Llimona & vinagre Elogi del silenci, la serenitat i la senzillesa