ABANS D'ACABAR EL 2019

Volkswagen llançarà el seu primer cotxe elèctric amb empremta de carboni neutral

El procés de fabricació del nou ID.3 estalviarà l'emissió d'1 milió de tones de CO2

La marca també anima a recarregar les bateries utilitzant sempre fonts energètiques renovables

id-3-3

id-3-3

2
Es llegeix en minuts

El canvi climàtic és segurament el desafiament més gran que ha d’afrontar la humanitat, i per a això ha de reduir dràsticament el volum d’emissions contaminants per evitar que la temperatura mitjana augmenti per sobre dels dos graus. En l’àmbit de la mobilitat, s’ha assenyalat el vehicle elèctric com el camí a seguir. No obstant, no només n’hi ha prou amb això, sinó que, per aconseguir els objectius desitjats, el procés defabricació ha de ser sostenible i l’energia que s’utilitza per carregar les bateries, renovable. Per això, Volkswagen ha iniciat la fabricació a la seva planta de Zwickau (Alemanya) del nou ID.3, un vehicle neutral des del punt de vista de les emissions de CO2.

Per aconseguir-ho es basa en la nova plataforma MEB i en una cadena de valor ideada per reduir en cada etapa el seu impacte ambiental. Tant és així que, només en la fase de fabricació, es reduirà l’empremta de carboni en 1 milió de tones de CO2, la qual cosa equival a l’impacte climàtic d’una central termoelèctrica de carbó amb capacitat de subministrament elèctric per a 300.000 llars. La planta de Zwickau ja utilitza energia produïda externament per fonts sostenibles i, en el cas d’aquelles emissions que siguin inevitables, es veuran compensades per les inversions en projectes mediambientals. A més, les bateries es produiran a Europa i es buscaran estalvis potencials al llarg de tota la cadena de subministraments, començant per les matèries primeres.

El Volkswagen ID.3 pretén ser sostenible, atractiu i accessible.

Georg Kell, membre fundador del Pacte Global de l’ONU i portaveu del Consell de Sostenibilitat del Grup Volkswagen, ha remarcat que «han treballat durament» per garantir que la companyia converteixi la protecció del medi ambient en una de les seves prioritats estratègiques. «Volkswagen ha pres la bona direcció amb la seva ofensiva elèctrica i la nova família ID. És hora de posar aquest pla en marxa de manera decisiva». Una aposta que corrobora Thomas Ulbrich, responsable de Mobilitat Elèctrica del Comitè Executiu de la companyia: «Com el fabricant de cotxes més gran del món, Volkswagen assumeix la seva responsabilitat. La mobilitat veritablement sostenible és factible si tots la desitgem i hi treballem».

Energies netes

Notícies relacionades

Per a això, no només n’hi ha prou amb cotxes que no emetin gasos contaminants mentre circulin, i que hagin sigut produïts sense impacte ambiental. També és necessària la implicació del ciutadà, que recarregui el vehicle sempre amb electricitat neta, procedent de fonts com les energies solar, eòlica o hidràulica. Per posar la coses encara més fàcils, Volkswagen ha començat recentment –a través de la seva filial Elli i de moment només al mercat alemany– a oferir electricitat produïda de manera regenerativa sota el nom de Volkswagen Naturstrom. Així mateix, la xarxa de càrrega ràpida IONITY, creada per Volkswagen i altres fabricants, oferirà energia verda en prop de 400 punts de càrrega d’autopistes europees, on hi hagi disponibilitat.

L’ID.3 proposa un nou concepte d’automòbil, també a l’interior.

Aquest és el pla circular de descarbonització que ha plantejat Volkswagen, que té previst treure al mercat més de 20 cotxes totalment elèctrics d’aquí al 2025. Vehicles, a més, que siguin atractius i assequibles per a tantes persones com sigui possible. El primer a arribar serà el compacte ID.3 i seguiran els seus passos models derivats dels prototips del SUV ID. CROZZ, l’ID. BUZZ  i el sedan ID. VIZZION. Per si sola, la marca Volkswagen té previst invertir 9.000 milions d’euros en mobilitat elèctrica fins al 2023, en una nova prova del seu compromís davant d’una emergència climàtica que requereix mesures immediates.

Temes:

Volkswagen