La intel·ligència artificial, la sostenibilitat i el pòdcast centraran el Mercat Audiovisual de Catalunya

La intel·ligència artificial, la sostenibilitat i el pòdcast centraran el Mercat Audiovisual de Catalunya
2
Es llegeix en minuts
ACN

El Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) centrarà la seva activitat entorn de la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i els pòdcasts en una edició que se celebrarà el 14 de juny a la fàbrica Roca Umbert de Granollers.

La cita s’ha presentat aquest dimarts amb un acte al plató de les instal·lacions, on s’ha posat en relleu l’impacte que es preveu que tinguin precisament els pòdcasts, que l’any 2026 pot suposar un negoci de 590 milions d’euros anuals. L’edició d’aquest any es tancarà amb els Premis de Comunicació Local, que reconeixen l’activitat dels productors catalans.

El mercat es destaca per ser la gran trobada del sector, amb ponències, taules rodones i reunions que se centren a determinar els reptes, però també les accions a afrontar. D’aquesta forma, idees, formats i innovació tecnològica es donen la mà a l’hora de definir el camí a seguir, en un entorn canviant i que últimament ve marcat per la irrupció de la intel·ligència artificial (IA) i les seves múltiples aplicacions.

Per aquesta raó, la 24a edició del MAC reunirà empreses i proveïdors que donen servei en l’àmbit de la IA, com la indexació i subtitulació per a televisions utilitzant aquesta tecnologia. També l’àmbit de la sostenibilitat destaca en l’organització de la cita, amb un espai dedicat a la divulgació i debat sobre la cura de l’entorn en el sector.

L’auge del pòdcast

El pòdcast destaca un any més com a element ja no emergent, sinó consolidat i en ple creixement, a través de la III Trobada de Podcasting de Catalunya, i que oferirà una visió panoràmica dels casos d’èxit a Catalunya i la resta de l’Estat.

«És una indústria amb un pes creixent i que s’espera que el 2026 pugui sumar uns 27 milions d’oients, dels quals 3,5 són a Catalunya», va detallar el director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya (GRISS-UAB), Josep Maria Martí. «Això suposa que generarà 590 milions d’euros d’ingressos, dels quals un percentatge de mercat d’entre el 25% i el 20% correspondria a Catalunya», va afegir.

Al MAC d’aquest any hi haurà representades empreses d’aquest entorn destacades, com iVoox, Audioemotion Media o Sonora, però també periodistes i membres destacats d’iniciatives d’èxit, com Eloi Barrera (Catalunya Àudio), Òscar Rodríguez (productor executiu de True Crime Factory) o Mariola Dinarés (presentadora de ‘Popap’, a Catalunya Ràdio).

Notícies relacionades

La cita la tancarà la gala d’entrega dels Premis de Comunicació Local, que organitza la XAL, amb unes 60 candidatures.

Llegeix totes les notícies de Granollers a EL PERIÓDICO Granollers