Botiga d'alta volada

Un comerç de barri dedicat a l'aviació ofereix cursos de pilotatge i per perdre la por amb dos simuladors

Aficionats i pilots hi compren des de maquetes fins a sabates especials

Dues generacions 8 La família Miguel posa a la botiga davant la cabina d’un avió model Dakota.

Dues generacions 8 La família Miguel posa a la botiga davant la cabina d’un avió model Dakota. / JOAN CORTADELLAS

2
Es llegeix en minuts
LUIS BENAVIDES
BARCELONA

Un Boeing 737-800 s'enlaira cada dia, de dilluns a dissabte, des del cor de la Vila de Gràcia. Aquests vols, lògicament virtuals, són possibles amb el simulador de grans dimensions i realisme situat a la planta subterrània d'Aeroteca (Montseny, 22), un negoci familiar dirigit a aficionats i professionals de l'aviació. «La nostra cabina és una reproducció a mida real de l'avió de passatgers més famós que es pot veure a qualsevol aeroport», subratlla el gerent, Jordi Miguel, segona generació al capdavant d'aquest establiment únic al país.

Aeroteca neix el 1986 com a llibreria de la mà de Ricardo Miguel Vidal, mecànic d'aviació. «Després de buscar molt per satisfer la meva curiositat, vaig descobrir que existia molta informació sobre avions però només fora de les nostres fronteres. Amb l'ajuda de la meva dona i els meus fills vaig obrir Aeroteca, una llibreria amb llibres procedents d'arreu del món», explica el fundador, de 75 anys.

Mapes de vol

Amb els anys, l'oferta de l'establiment s'ha ampliat. Avui, als seus més de 500 metres quadrats, Aeroteca té espai per a manuals, mapes de vol, hardware i software per a simuladors, kits per muntar maquetes i fins i tot roba i complements com ara jaquetes i pegats. «L'última incorporació són unes sabates pensades especialment per a pilots i auxiliars de vol», explica el gerent, que en destaca algunes propietats com ara la sola amb làmina de suro. «Quan l'asfalt de l'aeroport està a 40º no t'abrases. I quan fa fred, t'aïlla. Això és fonamental quan -continua Miguel-, per exemple, surts del Carib i aterres a Alaska».

Notícies relacionades

La joia de la corona són els simuladors. A la rèplica del Boeing 737-800 fa quatre anys hi van afegir un simulador amb moviment que permet sentir les emocions d'un vol real en avioneta. Jordi Ventura dirigeix les visites i les classes. «Rebem grups de màxim 11 persones, durant una hora, i oferim cursos per a pilots d'entre tres i onze mesos. També oferim cursos per superar la por de volar -explica Ventura-. Per als més petits, a partir dels 9 anys, és una afició ideal perquè aprenen geografia, mecànica, anglès... També aprenen a prendre decisions i mantenir la calma. Però no és un videojoc».

Els cursos d'Aeroteca no són oficials, però serveixen com a pas previ, per agafar hores de vol. «He vingut per informar-me dels seus cursos. Treballo com a tripulant de cabina i m'agradaria adquirir coneixements sobre pilotatge», explica el client Jon Peribañez, de 30 anys. 

Temes:

Comerç