GRÀCIA

El solar de la Casita Blanca fa de parc després de la segona reforma

L'ajuntament ha invertit 60.000 euros més a condicionar l'espai

2
Es llegeix en minuts
ANNALISA PALUMBO / BARCELONA

Un noi i una noia asseguts en un gronxador miren l'horitzó. Estan pintats a la paret de l'antiga Casita Blanca (Bolivar, 2), l'històric hotel per a contactes sexuals de parelles enderrocat fa tres anys. El solar que queda al cor de Vallcarca acaba de ser reformat per segona vegada com a àrea de trobada per als veïns, un pas intermedi a l'espera que es completi d'aquí molts anys un bulevard verd que travessarà la ciutat.

Després de la primera fase, que va generar moltes queixes dels veïns pel seu evident mal gust (bancs de formigó amb butaques de plàstic, pals grocs, gens d'ombra) i que va costar 60.000 euros, l'ajuntament va tornar a intervenir-hi, amb 60.000 euros més, per satisfer els desitjos del veïnat. «El que van fer abans semblava una burla, podien haver tingut més cura. Ara sí que ha quedat bonic, encara que hi segueixen faltant bancs», explica Montse Lorenz, de 65 anys.

Al solar del meublé s'hi han afegit cadires de fusta i més arbres, a més a més del mural pintat pels artistes Sendys i Kram. Segons Alice Lancien, arquitecta i veïna, l'ajuntament recupera aquest art de carrer per tapar el conflicte social. «En aquella paret que ara és tan bonica, els veïns hi posaven cartells amb les seves queixes i reivindicacions», explica.

Els veïns, no obstant, sembla que estan encantats amb l'obra. «El mural és preciós. S'ha de recordar el que era la Casita Blanca», afirma Esteban Vega, de 93 anys, jubilat.

La resta del parc segueix sense convèncer alguns dels veïns més exigents. «Els tendals són una porqueria. Es desprenen i fan una ombra relativa. A més a més, no hi ha un espai per als gossos», lamenta Miguel García, 65 anys.

Notícies relacionades

JOCS AL COSTAT / A l'adjacent solar del Refugi de les Obreres, a l'altre costat del carrer de Ballester, s'hi han incorporat jocs infantils i l'escultura de la deessa Selene. Els veïns hi segueixen trobant a faltar un aparcament per a motos i també una parada de Bicing. «El dia 20 de novembre (demà) ens reunirem amb el Districte i exposarem totes les nostres peticions», explica Irene Güell, secretària de l'Associació de Veïns Gràcia Nord-Vallcarca. «Just allà es construirà una subestació elèctrica que podria provocar que es desfés el parc, encara que haurien de deixar-lo igual», afegeix.

El parc ja s'omple de jubilats que hi van a buscar el sol. «Hem d'aprendre a no queixar-nos tant i a respectar el que fa l'ajuntament», diu Antonio Lecha, de 77 anys.