Impuls al disseny

Neix la Fundació Acadèmia de la Moda Espanyola

El seu objectiu és assegurar el reconeixement i promoció dels creadors, a més de celebrar uns premis anuals i una escola d’altes artesanies

La presentació oficial de FAME tindrà lloc el dijous 26, a càrrec de la ministra d’educació i Formació Professional, Pilar Alegría, al Museu del Vestit de Madrid

Neix la Fundació Acadèmia de la Moda Espanyola

ACME / PABLO PANIAGUA

2
Es llegeix en minuts
Laura Estirado
Laura Estirado

Periodista

Especialista en Gent, Reialesa, Moda, Tendències, Estil y Xarxes

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La moda i la cultura tenen des d’ara una nova institució per a la seva promoció. Es tracta de la Fundació Acadèmia de la Moda Espanyola (FAME), una organització sense ànim de lucre que neix per impulsar la promoció i el reconeixement de la moda d’autor nacional. Promoguda principalment per l’Associació Creadors de Moda d’Espanya (ACME), el seu objectiu és també fomentar el desenvolupament de futur del sector, interconnectant per a això el disseny i la creació amb les altes artesanies, la formació, la investigació, la innovació, la tecnologia i l’empresa. En aquesta fase inicial, FAME centrarà els seus esforços a sumar a la seva organització empreses i entitats col·laboradores que facin possible el llançament de tots els seus il·lusionants projectes.

FAME està presidida per Modesto Lomba, director creatiu de Devota&Lomba i president d’ACME, i Pepa Bueno, directora executiva d’ACME, que lidera la seva vicepresidència. Completen el patronat, Juan Duyos i Héctor Jareño, director creatiu de Reliquiae, els dos membres de la junta directiva d’ACME, Beatriz González-Cristóbal, consellera i experta de la indústria del luxe i la moda internacional, i els dissenyadors Helena Rohner i Juanjo Oliva. Renata Mendaña i Cristina Mesa, advocades i sòcies de Garrigues, ocupen respectivament la secretaria i la vicesecretaria.

Posada de llarg

El primer acte de la nova fundació arribarà el dijous 26 de maig, quan tindrà lloc la presentació oficial de FAME. Serà en un acte, a les 20.00 hores, al Museu del Vestit de Madrid. A l’esdeveniment, que estarà conduït per la periodista i escriptora Ana García-Siñeriz, hi assistiran Pilar Alegría Continent, ministra d’educació i Formació Professional, representants de la moda i altres disciplines artístiques, institucions, personalitats i mitjans de comunicació. Una esperada posada de llarg per celebrar el naixement de la fundació i explicar els seus pròxims passos.

La FAME promourà el reconeixement de la moda espanyola i del seu talent, així com la conservació activa dels sabers tradicionals, i vetllarà per la seva evolució, actualització i viabilitat apostant per la formació, la investigació, la innovació i la tecnologia. Un altre dels objectius de FAME serà consolidar les marques d’autor espanyoles, pas essencial per construir la identitat de la moda espanyola, raó per la qual fomentarà activament l’emprenedoria, la professionalització i el recolzament a la gestió de les firmes.

Per arribar a aquests objectius es posaran en marxa aquestes quatre iniciatives:

Premis Fame

Se celebraran anualment i premiaran la trajectòria, els aspectes professionals, creatius i tècnics dels creadors de moda d’Espanya en diferents categories. La seva primera edició tindrà lloc el 2023.

Escola de formació d’altes artesanies

Serà un centre de formació integrat que unirà la formació teòrica i a l’aprenentatge vicari. Els objectius d’aquest projecte estan vinculats a la preservació del saber fer artesà, així com al foment del compromís de la creació amb la formació, la igualtat d’oportunitats, la col·laboració publicoprivada, l’activitat a les zones rurals, la investigació i el desenvolupament d’un nou model de consum responsable i mediambientalment sostenible.

Projectes culturals

La fundació promourà la celebració d’esdeveniments culturals per tal de fer difusió del talent dels creadors de moda espanyols i del saber fer de les seves artesanies.

Acompanyament empresarial

Notícies relacionades

S’impulsarà la col·laboració entre emprenedors, autònoms, empreses, administracions, institucions culturals i docents, centres d’investigació i altres institucions públiques o privades amb l’objectiu d’afavorir i donar suport a l’emprenedoria, la viabilitat, la consolidació, la digitalització, la internacionalització i el canvi de model productiu per assegurar la promoció de les empreses que conformen el sector a Espanya.

 

Temes:

Moda