ES PRESENTEN 21 MARQUES

Comença una 080 Barcelona Fashion virtual

Pretén arribar a un públic global amb desfilades gravades

zentauroepp54757498 gente all that she loves   foto jorroc200910161155

zentauroepp54757498 gente all that she loves foto jorroc200910161155 / jorroc

2
Es llegeix en minuts
LUIS MIGUEL MARCO

Si voleu veure què porta de nou l’aparador de moda de la 080 Barcelona Fashion ho haureu de fer davant d’una pantalla. La pandèmia va obligar a retardar l’edició de juliol fins ara i a reinventar-se en un format totalment digital. Així que a la pàgina web s’aniran penjant des d’aquest dilluns i fins al 17 de setembre les gravacions fetes fa uns dies al mateix escenari de les últimes edicions, el Recinte Modernista de Sant Pau.

Serà una visió «més cinematogràfica», en paraules de Muntsa Vilalta, directora general de Comerç de la Generalitat, que ha destinat a aquesta edició el mateix que a les anteriors, 1,5 milions d’euros.  

«Ens han donat llibertat a cadascun de nosaltres per fer el que volíem. Hi ha qui ha fet una desfilada tradicional gravada, qui ha gravat als túnels o a l’exterior», afirmava Clara Esteve, directora creativa de la firma de bany All That She Loves, una de les 21 marques comercials i dissenyadors independents que es presenten a aquesta edició «diferent, estranya», en què l’organització espera arribar a un «públic més global». 

El resultat tècnic, realitzat per Esma&Events, ha satisfet molt els dissenyadors. Ara s’ha de veure l’abast de l’alternativa digital, la solució que es va buscar al no poder ficar 600 persones en cada xou, com solia passar.

«Sense gaire artifici»

Marta Coca, directora de la passarel·la, assegurava que s’ha fet un esforç enorme per oferir continguts digitals «sense gaire artificis, el més humans possibles, en què es veurà la roba de prop. No s’ha de perdre de vista que l’objectiu és que les marques venguin més i que l’important és que les col·leccions es vegin». Per això també es van gravar prèviament uns vídeos en què cada firma presentava la seva filosofia i les claus de la seva col·lecció «en el seu entorn i amb les seves paraules».

Les filmacions es van fer en diferents espais del Recinte Modernista de Sant Pau i seguint els protocols que imposa la pandèmia i, és clar, sense públic. Res a veure amb l’últim final de festa de la 080 que va muntar, en una de les sales de l’edifici principal, Juan Avellaneda, una cosa impensable ara mateix. El resultat s’emetrà a partir d’aquest dilluns, entre les sis i les nou de la tarda. Seran diverses desfilades les que s’aniran penjant cada tarda i després continuaran disponibles a la pàgina 080barcelonafashion.cat/es

Notícies relacionades

Amb menys participants aquesta vegada, la 080 Barcelona Fashion torna a ser aquest ‘pastwork’ en què dissenyadors independents s’alternen amb marques comercials repetidores com Escorpion, Naulover, Yerse, Sita Murt, Lebor Gabala, Maite by Lola Casademunt i Custo Barcelona. 

Torna Mans, la firma de sastreria per a home de Jaime Álvarez que va guanyar diverses vegades la 080, després de desfilar a Madrid. També hi hauran la peces amb missatge d’Oscarleon, i el nou de Txell Miras i Menchén Tomás, habituals de la passarel·la. Guillermina Baeza presenta una col·lecció de bany que remet al seu Tànger natal. I els noms més nous són els de Júlia G. Escribà, Onrushw23fh, una proposta de moda sense gènere, i l’atrevida col·lecció ‘Dreamboy’ i el seu univers homoeròtic de Guillem Rodríguez.