ACTE PER LA IGUALTAT A BARCELONA

Barbie impulsa grans referents femenins

Mitjançant els 'Tours Inspiracionals', el programa escolar 'Tu pots ser el que vulguis' explica a nens i nenes de l'escola FEDAC de Santa Coloma de Gramenet les històries de dones capdavanteres

zentauroepp50902987 gente191114201731

zentauroepp50902987 gente191114201731

2
Es llegeix en minuts
Eugènia Marfà

Barbie ha presentat aquest dijous la segona edició dels ‘Tours Inspiracionals’ als carrers i punts més emblemàtics de Barcelona. Nens i nenes de segon de primària del’escola FEDAC de Santa Coloma de Gramenet han conegut algunes de les grans dones que han marcat la història i que amb prou feines són conegudes.

Aquests ‘tours’ formen part de l’ambiciós programa escolar‘Tu pots ser el que vulguis’,que va néixer l’any passat i té per objectiu posar de relleu el paper de dones importants en àmbits com la cultura, la ciència, la política i l’esport, així com fer caure els estereotips i fomentar la igualtat. Barbie està més activa que mai l’any del seu 60 aniversari i amb una nova versió cinematogràfica que s’estrenarà el 2020 amb Margot Robbie com a protagonista.

Somiar sense límits

La directora de la marca de nines, Chiara Ramozzi, ha explicat que en un estudi fet amb la Càtedra TMKF de Comunicació Infantil de la Universitat Complutense de Madrid es demostra que «a partir dels set anys. Ha afegit que Mattel, l’empresa que és darrere de Barbie, treballa en «inspirar les nenes amb aquests projectes, i també amb les nines mateixes, ja que hem representat Barbie en moltes professions i cada vegada és més innovadora. Amb tot això, volem ensenyar els més petits que poden arribar a fer el que vulguin».

Nens de l’escola FEDAC de Santa Coloma, durant l’activitat.

Chiara Ramozzi considera que Barbie no marca estàndards de bellesa, ja que ha evolucionat. «Ara hi ha nines amb totes les mesures de cos, amb diferents altures, en cadires de rodes, amb una cama protètica i fins i tot amb diferents tons de pell. Barbie vol ser el reflex de la realitat, ara és més inclusiva i ensenya la diversitat», diu.

‘Tour’ a Barcelona

El punt de partida ha sigut el Centre Cívic de l’edifici de Cristalleries Planell (a Les Corts), on els nens i nenes han descobert algunes de les dones més importants del món de la cultura. La Julia, la guia del recorregut, ha començat amb una pregunta als alumnes: «¿Les vostres mares treballen?» Gairebé tothom ha aixecat la mà.

«Actualment, que treballin és habitual, però moltes dones han hagut de lluitar al llarg de la història per aquests drets, com Francesca Bonnemaison, fundadora de la primera Biblioteca Popular de la Dona a Europa, i María Luz Morales, primera dona a Espanya en ser directora d’un diari», afirma la Julia.

En la segona parada, a l’Hospital Universitari Dexeus, Barbie ha fet referència al paper de la dona en l’educació i la ciència, al paper que van tenir algunes sufragistes en la lluita dels drets de vot i ha posat de relleudones esportistes com Laia Sanz, campiona mundial de trial, i Mireia Belmonte, Campiona Mundial i Olímpica en natació.

Fomentar la igualtat

La directora de la marca també ha comentat d’on neix el projecte: «Ens vam adonar que als llibres d’història només un 7,5% dels personatges que apareixen són dones. Per aquesta raó, a partir de Barbie hem desenvolupat uns materials didàctics per acostar als nens i nenes les històries d’algunes dones importants».

Notícies relacionades

Els alumnes de segon de primària de l’escola FEDAC, malgrat tenir només 7 anys, estan treballant a classe referents femenins mitjançant aquests materials, com ha comentat la professora Paula Moro.

A part dels ‘tours’ i els materials didàctics, durant el 2020 Barbie posarà en marxa noves accions centrades en donar visibilitat a la dona i fomentar la igualtat d’oportunitats.

Temes:

Dones Igualtat