POLÈMICA AL VOLTANT DEL PHOTOSHOP
Les fotos d'Inma Cuesta es van retocar a petició de l'agència
A la redacció de 'Dominical' no van arribar les fotografies originals, sinó les modificades

Inma Cuesta, a les imatges de la polèmica: a l’esquerra, a la portada de ’Dominical’, a la dreta, la fotografia original per a la qual l’agència va demanar correccions.
L'actriu Inma Cuesta va denunciar dissabte, a través del seu compte d'Instagram, els retocs de Photoshop que s'han fet a la portada de 'Dominical' d'EL PERIÓDICO, en què comparteix protagonisme amb l'actor Eduardo Noriega. "La foto de la dreta va ser treta amb el meu mòbil directament de l'ordinador a la sessió de fotos, jo al complet, sense cap retoc, Inma sencera", explicava l'actriu en el comentari de la seva foto, en què, efectivament, s'aprecien diferències en un dels seus braços i en la línia del maluc.
https://t.co/KBT4v4XlTh pic.twitter.com/jZe10CNYRR
— Inma Cuesta (@InmaCuestaWeb) 10 de octubre de 2015
La seva protesta ha tingut immediatament una gran repercussió en fòrums i mitjans de comunicació.
"Estic molt afectat, perquè jo no he fet més que seguir les consignes de l'agència de comunicació que porta la pel·lícula que promocionen els actors en el moment de la sessió", explica el fotògraf 'free lance' Vicente Merino, que ahir era a Lisboa. Per la seva part, Daniel González, que va realitzar l'estilisme, explica que, a la mateixa sessió, es va suggerir per part de l'agència que s'havien de corregir "imperfeccions de la pell, els pèls dels braços i la posició del maluc".
CONSIGNES DE L'AGÈNCIA
Les fotos --sense el retoc completat-- van ser enviades, com es va demanar, a l'oficina d'Elio Seguí, d'Ellas Comunicación, que porta la premsa de la pel·lícula 'Los miércoles no existen', per ser aprovades. I des de la seva oficina, dos dies després, es va donar el vistiplau i es van donar algunes consignes més. "Totes les fotos estan aprovades. Ens demanen, tal com es va parlar a la sessió, que es retallin les fotos d'Inma amb el vestit blanc (el que surt a l'interior, obrint l'entrevista conjunta), ja que no la veuen gaire afavorida amb aquest vestit. També els pèls dels braços, que en alguna foto són bastant evidents. ¡Moltes gràcies!".
Es van seguir els suggeriments i el tema va quedar aquí. Es va maquetar l'entrevista amb el text del periodista Juan Fernández, que també va estar present a la sessió de fotos i que va poder parlar amb els actors després, i tothom semblava satisfet.
L'únic interlocutor del fotògraf i l'estilista va ser l'agència de comunicació de la pel·lícula. No hi va haver contacte directe amb els representants de l'actriu. L'aprovació a les imatges va ser transmesa al fotògraf per part de l'agència.
"ENS HA ENCANTAT"
Tot anava per les vies habituals fins a la denúncia d'Inma a través d'Instagram, que va fer aquest dissabte mentre es trobava al festival de cine de Sitges promocionat una altra pel·lícula, 'La novia', basada en el drama de Lorca 'Bodas de sangre'. De fet, divendres passat fins i tot es va rebre a la redacció de 'Dominical' un missatge de felicitació per part d'Elio Seguí per la portada de 'Dominical'. "Eduardo ja ha vist la portada que surt aquest diumenge. Ens ha encantat. ¿Seria possible tenir-la en una resolució més bona que la que hi ha a Twitter per utilitzar-la en xarxes i perfils dels actors?", va escriure en un 'e-mail'.
A la redacció de 'Dominical' en cap moment es van veure les fotografies originals, perquè es van rebre, via Wetransfer, les fotos ja modificades per part del mateix autor de les imatges. "Fa uns quants anys que faig sessions de moda i mai he tingut problemes amb el retoc", explica per la seva part Vicente Merino. L'ús del programa fotogràfic Photoshop en revistes i anuncis està àmpliament estès, especialment en el món de la moda. Actualment, Inma Cuesta és imatge de la BB Cream de Garnier en una foto que dista molt de ser natural.
La sessió fotogràfica que ha aixecat comentaris de tot tipus a les xarxes socials i en espai informatius es va fer a Madrid, a Addict Studio, el dilluns 14 de setembre, durant tot el matí. "Inma va triar la roba que més li agradava. Va descartar alguna peça molt escotada, però tot li va semblar bé", recorda Daniel González, que la va vestir aquell dia. "L'agència no ens va dir directament que es retoquessin les fotos, però sí que es van fer els suggeriments", afegeix González, que ha treballat amb nombroses models i actrius. Per la seva part, l'agència, que va veure el pdf de la portada amb Inma Cuesta ja retocada, es va preocupar que a la sessió hi assistís el maquillador i perruquer d'Inma, Pedro Cedeño.
- Educació a Catalunya Niubó avança que les proves de competències bàsiques no han anat bé: «Remuntar els resultats no serà fàcil»
- Educació Niubó: "Les proves de competències no han anat bé"
- Un pla que va impulsar el Govern Aragonès El Barça i Unió de Pagesos impugnen les zones protegides ampliades a prop de l’aeroport de Barcelona
- La nova Casa Blanca Trump eleva més la tensió amb una desfilada militar
- Baròmetre de juny Enquesta CIS: El PSOE es dispara i aconsegueix el seu màxim avantatge sobre el PP malgrat els escàndols judicials
- UN INFORME DE L’UCO Els malnoms i paraules clau de la trama de Santos Cerdán i Ábalos: «petit», «pitbull», «barriguitas» o «tinc cafè per a tu»
- Ja hi ha 400 treballadors al Campus Hipra, que s’inaugurarà al setembre
- Hipra tanca el 2024 amb un benefici net de 32,7 milions
- PREVENCIÓ El càncer de pell, disparat: els casos augmenten un 40% en quatre anys a Espanya
- Educació a Catalunya Catalunya prohibirà els mòbils també a l'ESO i retirarà tablets i pissarres digitals a Infantil