TENIA 88 ANYS

Mor José Luis Moro, pare de la Ruperta i la família Telerín

Pioner de la il·lustració publicitària, va rebre més d'un centenar de premis internacionals, a Cannes i Venècia, entre altres

La popular Ruperta, del concurs ’Un, dos, tres’.

La popular Ruperta, del concurs ’Un, dos, tres’.
’Vamos a la cama’, la cèlebre cançó de la família Telerín, a TVE.

/

1
Es llegeix en minuts

El dibuixant José Luis Moro Escalona, creador de la família Telerín i la Ruperta del concurs 'Un, dos, tres', ha mort aquest dimarts als 88 anys a Madrid a causa d'una llarga malaltia.

Les restes mortals de Moro Escalona han estat traslladades al tanatori de La Paz, a Madrid, on aquest dimecres s'oficiarà una missa funeral cap a les 16.15 hores, segons fonts funeràries.

José Luis Moro, nascut el 22 de desembre del 1926, va fundar juntament amb el seu germà Santiago, amb qui va treballar tota la seva vida, els coneguts Estudios Moro el 1955, i es van convertir en pioners de l'animació publicitària.

Encara que es va iniciar en el món de les revistes com a dibuixant --va rebre una oferta per incorporar-se a Walt Disney Productions, encara que no va arribar a treballar amb ells--, van ser els seus treballs publicitaris i en el món de l'animació els que li van donar fama mundial.

'VAMOS A LA CAMA'

Primer en el món publicitari i posteriorment a la televisió, Moro Escalona va aconseguir fer-se un lloc amb l'encàrrec de TVE titulat '¡Vamos a la cama...!' (1964), un espot amb música de Máximo Baratas i Antonio Areta. Neix així la família Telerín --composta per Cleo Teté, Maripí, Pelusín, Colitatas i Cuquín--, amb què s'anunciava el final de la programació infantil a TVE.

Notícies relacionades

De les seves mans també en van sortir personatges com la carbassa Ruperta, la Botilde, el Chollo o l'Antichollo del concurs de televisió 'Un, dos, tres' de TVE, així com sèries d'animació com 'Cantinflas' i 'Marcelino Pan y Vino' i pel·lícules com 'Kati, la historia de una oruga que crece y se hace mariposa'.

Va rebre la Medalla d'Or pel seu treball en el camp dels efectes especials, tres Palmes d'Or al Festival de Cannes, el Premi al Millor Cine Publicitari a Venècia i 100 premis internacionals de publicitat als festivals més prestigiosos.