LA BARONESSA THYSSEN S'ENCADENA SIMBÒLICAMENT PER PROTESTAR PER LA TALA D'EXEMPLARS

Tita Cervera activa la seva croada pels 700 arbres del passeig del Prado

2
Es llegeix en minuts
ANTONIO GÓMEZ / MADRID

VTvita Cervera, baronessa Thyssen per casament, va continuar ahir a Madrid la seva personal croada per impedir que l'ajuntament tali alguns dels arbres que hi ha davant del museu que porta el nom de la seva família al passeig del Prado, un dels carrers més emblemàtics de la ciutat.Tita Cerverano es va encadenar a un tronc, com deien que faria, tot i que es va envoltar de cadenes per posar davant els fotògrafs en pro de la seva reclamació ecològica: "No a la tala".

La reivindicació que no es perdin els arbres del passeig del Prado en el projecte de remodelació dirigit pel prestigiós arquitecte portuguèsÁlvaro Sizano és exclusiva de la baronessa, però és ella qui s'emporta el protagonisme.

Tita Cerverava fer ahir acte de presència a la concentració convocada per Ecologistes en Acció i altres organitzacions en protesta per la tala prevista. Fins i tot es va adreçar a les aproximadament 1.000 persones que havien anat a la convocatòria per solidaritzar-s'hi i explicar-los que la mateixa presidenta de la comunitat,Esperanza Aguirre--del PP, com l'alcalde de la ciutat,Alberto Ruiz Gallardón-- li havia promès "que no es talarà ni un arbre". La majoria dels presents no s'ho devien creure, perquè la van xiular i la van escridassar amb ganes. Davant d'això la baronessa va repetir en diverses ocasions: "M'ho ha promès, m'ho ha promès".

MENYS COTXES A

toc de campaneta electoral, també va passar per la concentracióMiguel Sebastián,candidat del PSOE a l'alcaldia de Madrid, que va dir que volia per al passeig del Prado "un tramvia, més espai per a vianants, ni un arbre menys i menys cotxes".Boris Izaguirreva anar a la cita "per coherència, perquè hi vaig ser l'any passat i perquè el passeig és una meravella que no s'ha de canviar".

Però allà la que havia atret un centenar de periodistes, fotògrafs i càmeres eraTita Cerverai de la mateixa manera va ser ella qui se'ls va emportar. A mitja concentració van dir des de l'escenari que la baronessa se n'havia d'anar i que convocava una roda de premsa al Museu Thyssen i, darrere seu, van sortir els representants dels mitjans quan va baixar de l'empostissat reivindicatiu. La concentració va seguir, però no va quedar ningú per explicar-ho.

Notícies relacionades

Una vegada a les seves possessions,Tita Cervera,envoltada pel personal del museu i guàrdies de seguretat, va posar per a les càmeres i va contestar les preguntes amb la mateixa acusació:Álvaro Siza, que no comprèn el que el passeig del Prado significa per a Madrid, vol talar 700 arbres "que són divins".

Al final, algú d'una tele local li va passar a la baronessa una cadena, amb la qual no va dubtar a envoltar el seu cos mentre fotògrafs i càmeres li indicaven on col.locar-se per sortir millor. A uns 100 metres d'allà ja s'havia acabat la concentració de protesta i els manifestants se n'anaven a dinar a casa seva.