Aportació de 20.000 metres cúbics de sorra
Gemma Badia reitera la necessitat d’una aportació de sorra urgent a la platja de Gavà
L’alcaldessa ha demanat una intervenció immediata per restaurar la zona més afectada pel temporal ‘Celia’

L’alcaldessa de Gavà (Baix Llobregat), Gemma Badia, va traslladar divendres passat al subdelegat del Govern, Carlos Prieto, la necessitat d’adoptar mesures urgents per resoldre la pèrdua de sorra que afecta la platja de Gavà, especialment en el tram més afectat arran del temporal ‘Celia’.
Des d’aquest punt del litoral, Gemma Badia ha explicat que «tot i que la presència de visitants pugui donar certa visió de normalitat, aquesta platja té un desnivell de més de 2 metres en un tram de fins a 400 metres. Això implica que no tinguem carril de seguretat per als quads de la policia municipal, i una deficiència de serveis ja que hi ha un accés molt perillós a causa del sotrac, que a més deixa al descobert tubs i dutxes».
L’alcaldessa ha assegurat que s’ha de reaccionar amb urgència. «A l’abril ja ho vam denunciar, vam demanar una aportació del Port de Barcelona i un manteniment urgent, però som al juny i, si bé és veritat que hem recuperat un parell de metres d’amplada, la situació continua sent greu».
Carlos Prieto es va mostrar conscient dels efectes que els temporals han provocat a Gavà, un fet que «ens obliga a prendre decisions, i fer un replantejament de tota la costa per part del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic». Quant a la intervenció d’urgència a la zona més afectada de Gavà, el subdelegat del Govern ha afirmat que «intentarem accelerar aquesta aportació interna, amb un desplaçament de 4.000 metres cúbics de sorra d’un altre sector del litoral de Gavà per guanyar altura i seguretat».
Una intervenció a la qual s’afegiria, cap al juliol, una aportació de 20.000 metres cúbics de sorra, procedent de la Declaració d’Impacte Ambiental del Port de Barcelona, «que permetrien eixamplar la platja uns quants metres més».
Notícies relacionadesBadia s’ha mostrat esperançada que aquestes mesures puguin pal·liar la problemàtica i ha afegit que «Gavà té unes platges que fa falta protegir».
Més notícies de Gavà a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Un bacteri podria causar 12 milions de càncers gàstrics
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- "Si et conviden a un sopar, no portis vi"