Reconeixement planetari
Catalunya, elegida Regió Mundial de la Gastronomia el 2025
Catalunya va presentar, el gener passat, la seva candidatura per optar a convertir-se en Regió Mundial de la Gastronomia el 2025. I aquest matí s’ha conegut el veredicte: s’ha convertit en la primera regió d’Europa que arriba a la distinció.
Aquest dilluns, el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, i el secretari d’Alimentació de la Generalitat, Carmel Mòdol, han donat a conèixer al Palau Robert la deliberació del jurat internacional que ha valorat la candidatura catalana.
En el moment de l’anunci hi han estat presents primeres espases de la cuina com ara els xefs Joan Roca (El Celler de Can Roca), els germans Sergio i Javier Torres (Cocina Hermanos Torres), Paolo Casagrande (Lasarte), Paco Pérez (Miramar, Enoteca), Hideki Matsuhisa (Koy Shunka), Nandu Jubany (Can Jubany), Fina Puigdevall (Les Cols), Oriol Castro (Disfrutar), Carles Gaig (Petit Comitè), Marc Gascons (Els Tinars, Informal), Toni Romero (Suculent), Arnau Bosch (Can Bosch), Lluc Crusellas (millor pastisser del món), Jeroni Castell (Les Moles), entre altres.
La Regió Mundial de la Gastronomia és una iniciativa impulsada per l’Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme (IGCAT). Aquest títol té com a finalitat destacar i promoure aquelles regions que contribueixen activament a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania, posant en valor les diferents cultures alimentàries, l’educació per a la salut i la sostenibilitat i la innovació gastronòmica.
- En confiança Roger de Gràcia: "Volia que la meva desaparició fos accidental i se’m va acudir fer petar el cor"
- Literatura Sánchez Piñol reescriu el procés com ‘Moby Dick’
- La festa del cine espanyol Una alfombra de color vermell indignació per Trump
- La festa del cine espanyol Els Goya coronen ‘Los domingos’ en una gala d’alt voltatge polític
- La festa del cine espanyol Una catifa vermella protagonitzada pel blanc i el minimalisme
