Aprenentatge ‘online’

La UOC compleix 25 anys amb un model propi

El centre universitari adapta la seva oferta a les necessitats de formació al llarg de la vida

El curs que ve presenta tres nous graus i dos màsters universitaris

La UOC compleix 25 anys amb un model propi
1
Es llegeix en minuts

La Universitat Oberta de Catalunya va néixer el 1995 amb un model d’aprenentatge propi. 25 anys després, la UOC s’ha convertit en un referent de l’aprenentatge ‘online’ i s’ha situat entre les 150 millors universitats joves del món i la millor universitat ‘online’ d’Iberoamèrica, segons Times Higher Education.

La UOC té 73.500 estudiants en 134 països i 85.700 graduats i graduades. Actualment ofereix 25 graus, 54 màsters universitaris, 8 doctorats i 295 màsters propis, postgraus i especialitzacions. L’oferta oficial, acreditada per les agències de qualitat, es complementa amb 396 seminaris, cursos d’idiomes, cursos de formació professional, assignatures lliures i MOOC. Com a universitat global amb un model no presencial d’aprenentatge, la UOC prepara l’estudiant per afrontar els reptes d’una ciutadania global.

Es tracta d’una «oferta formativa que s’adapta a les necessitats d’aprenentatge al llarg de la vida, acreditada per les agències de qualitat i que segueix els estàndards del sistema universitari europeu», afirma el vicerector de Docència i Aprenentatge de la UOC, Carles Sigalés.

Oferta ampliada

Oferta ampliadaPer al 2021, ofereix tres nous graus: l’esperat grau d’Educació Primària, el grau de Tècniques d’Interacció Digital i Multimèdia i el grau en anglès Techniques for Software Development. També s’amplia l’oferta de Màsters Universitaris amb el Màster Universitari d’Història del Món Contemporani i el Màster de Salut Planetària.

Notícies relacionades

La UOC té un model d’aprenentatge que posa l’estudiant en el centre i que busca una millora constant de les seves competències, acompanyant-lo en tot moment amb l’experiència del professorat. Es tracta d’un model educatiu que està en evolució constant gràcies al eLearn Center, un centre d’innovació en l’aprenentatge ‘online’ creat el 2009 per promoure la millora contínua i l’evolució del model educatiu.

En època de pandèmia, aquesta experiència ha contribuït a l’adaptació a l’entorn ‘online’ de més de 9.000 professors d’escoles, instituts i universitats. El professorat de la UOC va impartir 24 seminaris web en obert per cooperar amb el col·lectiu de docents per acabar el curs passat de manera no presencial.

Temes:

Apunts