fira

NiceOne finalitza amb un total de 122.000 visitants

El saló d'entreteniment digital de Fira de Barcelona s'ha centrat en les experiències immersives

zentauroepp51128404 eco191201184902

zentauroepp51128404 eco191201184902 / Pere Francesch

1
Es llegeix en minuts

El salód’entreteniment digital NiceOne Barcelona (N1B), organitzat per Fira de Barcelona al recinte de Gran Via a l’Hospitalet (Barcelona), ha tancat aquest diumenge la seva primera edició amb 120.000 visitants, en una trobada que ha apostat per les experiències immersives al costat de noves formes d’entreteniment com els ‘technosports’.

En un comunicat, Fira ha informat que també ha comptat amb una oferta de novetats en videojocs, competicions professionals en directe d’eSports, conferències i concursos de ‘cosplay’, entre altres activitats.

Han destacat les experiències immersives, que han transportat els visitants a dos escenaris de l’univers ‘gamer’: l’’Ourang Medan’, el vaixell fantasma escenari del videojoc The Dark Pictures Anthology: Man of Medan, i la ciutat de la Zombie Shooter Experience, en ruïnes i plena de morts vivents de la qual els visitants han hagut de fugir.

Els ‘technosports’, una disciplina que combina els esports amb la realitat virtual i augmentada, també han protagonitzat el saló, on els assistents han pogut participar en partides de ‘hado’, un nou eSport en què dos equips lluiten per la victòria llançant-se boles d’energia.

El director de NiceOne Barcelona, Josep Antoni Llopart, ha valorat aquesta primera edició i ha assegurat que s’ha jugat per «un nou model de festival obert a noves formes d’entreteniment».

«Hem aconseguit l’objectiu principal d’aquest any d’ampliar els horitzons més enllà de l’oferta de videojocs tradicional amb més continguts i formes de lleure interactiu», ha celebrat Llopart.

Els aficionats als eSports han disfrutat de dues competicions en directe de ‘League of Legends’: les fases finals de l’Iberian Cup i el Circuit Tempesta.

Les dues competicions en directe han tingut una audiència de més de 500.000 espectadors a través de les plataformes de ‘streaming’ per on s’han retransmès les eliminatòries.

Notícies relacionades

Aquesta primera edició de NiceOne Barcelona ha reunit també creadors de contingut i ‘influencers’ com Willyrex, Vegetta777, TheGrefg, Wismichu i Anikilo.

Els aficionats als videojocs clàssics i ‘vintage’ també van poder visitar el RetroBarcelona, la setena edició del qual es va celebrar el marc de N1B i es va commemorar els 30 anys de la Game Boy de Nintendo i el mig segle de Konami, creadora de sagues com Castelvania o Metal Gear.

Temes:

Videojocs