Del 30 al 31 de maig

Bizbarcelona: el saló dels emprenedors

Fira de Barcelona acull aquest saló on s'abordarà la transformació tecnològica i social de noves empreses i pimes

fira-barcelona

fira-barcelona

5
Es llegeix en minuts

Reinventar-se és la clau de l’èxit. I en un món tan canviant com el de l’emprenedoria, l’impuls a la transformació tecnològica i social és indispensable. Aquest serà un dels punts forts del saló Bizbarcelona by Barcelona Activa, que obre les seves portes al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona, del 30 al 31 de maig.

Sota el lema Suma’ta la transformació dels negocis, Bizbarcelona, que arriba ja a la seva vuitena edició, es converteix en el punt de trobada obligat per a persones emprenedores, petites i mitjanes empreses i economia social. Amb prop de 190 conferències i un centenar de punts d’assessorament, aquest esdeveniment presenta les eines i els recursos necessaris per poder afrontar el repte que suposa la constant adaptació a un canvi de model.

“La transformació digital, que ha vingut per quedar-se, suposa un canvi de paradigma”, exposa el director de Bizbarcelona, Aleix Planas. En aquest sentit, aclareix que l’objectiu del saló és “ajudar els agents que conformen el nostre ecosistema a adaptar-se a aquest nou escenari perquè puguin aprofitar les noves oportunitats que ofereix”.

Les solucions de comerç electrònic, logística i distribució, entre altres àmbits, seran algunes de les solucions sobre les quals aprofundirà Bizbarcelona. Així ho destaca el regidor de Turisme, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona i president del saló, Agustí Colom, apuntant que “la importància d’aquest esdeveniment rau a posar en comú talent, innovació i emprenedoria i acompanyar les empreses i les persones emprenedores en la transformació tecnològica”.

Noves oportunitats

L’oferta de Bizbarcelona s’estructura a partir de quatre grans eixos temàtics: la transformació tecnològica, la transformació econòmica i empresarial, la transformació social i l’espai de conferències The Next, que comptarà amb destacats ponents que impartiran xerrades sobre tots els àmbits relacionats amb aquestes àrees.

Solucions de comerç electrònic, logística i distribució, a més d’eines de màrqueting digital i xarxes socials, són alguns dels grans temes que s’abordaran a l’espai dedicat a la transformació tecnològica.

A l’àrea de Bizbarcelona que gira al voltant de la transformació econòmica i empresarial es presentaran eines de gestió. Aquest bloc comptarà amb la Sala de Finançament, on seran presents fons d’inversió, ‘crowdfunding’ (finançament col·lectiu) i ‘business angels’ (inversors que proveeixen de capital les ‘start-ups’ o empreses emergents).

BizExporta

La internacionalització es confirma com una peça clau a explorar en l’àmbit de l’emprenedoria. Així, la fira comptarà amb l’espai BizExporta, dedicat al foment de la internacionalització amb un extens programa de conferències i d’assessorament per abastar el seu objectiu: arribar als mercats exteriors.

En aquest espai, emprenedors i pimes podran escoltar i fer preguntes a empreses que ja han començat a exportar i experts sobre països en concret. Així, les xerrades tractaran sobre els avantatges i inconvenients dels ‘marketplaces’ internacionals, sobre l’exportació a la petita empresa i els seus errors més habituals o els criteris de selecció de nous mercats internacionals.

Es resoldran dubtes sobre mercats concrets, com el rus i el llatinoamericà, i empreses com ara Damm explicaran què és per a ells el repte de la internacionalització.

Per plantejar i resoldre dubtes, s’impartirà consell gratuït en un programa d’assessorament específic per a cada país de les següents àrees: Latam, Europa, Magrib, Àfrica, EUA, Orient Mitjà i Àsia.

Economia solidària

A l’àrea dedicada a la transformació social, Bizbarcelona posarà l’èmfasi en iniciatives d’economia social i solidària, amb les quals es vol prioritzar les necessitats de les persones al benefici. L’economia col·laborativa i sostenible seran eixos clau en aquest àmbit, junt amb el tercer sector i empreses d’inserció i les noves economies que construeixen noves pràctiques socioeconòmiques.

En aquest apartat s’abordarà tambél’economia verda i circular, que promou l’ús eficient i sostenible dels recursos naturals, el reciclatge, la reutilització i la reparació dels béns de consum.

L’oferta de Bizbarcelona es completa amb l’espai Bizfranquicias, una zona que reuneix persones emprenedores i marques destacades amb l’objectiu de propiciar l’inici de projectes segurs i amb garanties d’èxit. Aquesta àrea comptarà amb un ampli programa de ‘networking’, amb activitats de Reempresa, una competició de ‘start-ups’, ‘mentoring’ i assessorament.

El saló Bizbarcelona by Barcelona Activa està promogut per institucions com ara l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona; amb el patrocini de CaixaBank, Pimec, la Cambra de Comerç de Barcelona i un centenar d’entitats que formen la Bizcommunity.

Noves tecnologies per transformar el comerç tradicional

Una de les grans novetats del saló Bizbarcelona by Barcelona Activa és l’àrea Bizdigital Experience by Sportmas. Es tracta d’un espai disruptiu en el qual el visitant podrà comprovar com és l’experiència de la compra en un comerç digitalitzat. Es tracta de fer més atractiva l’experiència dels consumidors, aprofitant la tecnologia omnicanal.

Etiquetes RFID, ‘screen mirrors’, ‘beacons’, sensorització, reconeixement gestual i ‘big data’, són tots elements de nova generació que canvien la fisonomia dels comerços tradicionals, especialment en els àmbits del ‘retail’ i de la restauració. Amb la incorporació de les noves tecnologies s’està propiciant la digitalització dels punts de venda, fomentant un canvi de model respecte a la relació amb el client.

D’aquesta manera, les botigues físiques estan passant de vendre productes i serveis a oferir autèntiques experiències de compra. I això és, precisament, el que podrà comprovar el visitant del nou espai Bizdigital Experience, que comptarà amb totes les eines d’última generació que connecten la botiga física amb el món ‘on line’.

Així, el visitant pot conèixer la tecnologia RFID que, a través de xips, permet obtenir informació de manera remota dels productes mitjançant un senyal de ràdio. Això la converteix en una eina bàsica per al control ‘on line’ de la gestió de l’estoc.

Un altre exemple de noves tecnologies aplicades al comerç tradicional són els ‘screen mirrors’, miralls interactius que permeten canviar de talla, suggerir peces o fer una venda creuada des de l’emprovador. A l’espai Bizdigital Experience, també es mostraran caixes enregistradores portàtils, que garanteixen un nombre més elevat de compres.

Les noves tecnologies tenen la capacitat d’atreure el client mitjançant una experiència més enriquidora i donen la possibilitat al comerç de conèixer millor les necessitats del consumidor.

Conferències d’experts per aconseguir l’èxit

Les noves tendències en l’àmbit social, econòmic, tecnològic i empresarial seran el nucli central de les xerrades impartides per alguns dels experts més rellevants en l’àmbit de la transformació tecnològica.

Notícies relacionades

El divulgador científic Josep M. Mainat i el ‘coach’ de cinc campions del món de pàdel Miguel Sciorilli, seran alguns dels ponents que es donaran cita a l’espai The Next, dins del saló Bizbarcelona. Eneko Knörr, fundador del primer fons de criptomonedes d’Espanya, Pheidon, farà una immersió al món ‘blockchain’ i explicarà què són les criptomonedes i com poden canviar el món.

‘E-commerce’, logística i distribució; màrqueting digital i xarxes socials; Negocis digitals, ‘big data’ i IOT; Transformació econòmica i empresarial; Transformació social i Finançament són algunes de les grans àrees temàtiques sobre les quals també tractaran les conferències que s’impartiran durant els dies del saló.