28 de maig
Aquest poble d’Espanya es queda sense eleccions municipals per un sorprenent motiu
Tot i que el 2019 s’hi van presentar tres partits, cap ha volgut repetir la candidatura el 2023

Un poble d’Espanya de 600 habitants no podrà celebrar les eleccions del 28 de maig per falta de candidats. Després d’una etapa de 12 anys del PSOE, s’han retardat sis mesos perquè l’alcaldessa actual no volia continuar «per motius personals» i la resta de partits no s’hi han presentat.
A Cabezuela, situat a la província de Segòvia, viuen una situació sorprenent ja que l’any 2019 sí que va ser diferent i s’hi van presentar el PSOE, el PP i Ciutadans. L’actual alcaldessa de Cabezuela, Ana Agudíez, que acumula ja tres candidatures, no podrà renunciar de moment al seu càrrec a l’ajuntament, ja que cap membre de l’oposició ha presentat la seva candidatura.
Una situació similar s’ha donat també en aquest 2023 a Monroyo, un poble de 312 habitants ubicat a Terol per al qual tampoc s’ha presentat cap partit. Aquesta localitat només podrà votar per a les eleccions autonòmiques. El procés serà exactament igual que a Cabezuela. Hauran d’esperar sis mesos més perquè algun dels partits presenti una candidatura.
- Previsió del Meteocat Les pluges previstes per a aquest divendres encenen avisos grocs a mig Catalunya
- Alerta en estrangeria pel frau amb el registre de parelles de fet
- Successos Identificada «la dona del cobert»: L’Ainhoa es va suïcidar en un galliner a Sant Julià de Ramis el 2018
- A partir d'abril Catalunya provarà en 26 CAP el nou model d'atenció als pacients en 48 hores
- Catalunya provarà a partir de l’abril en 26 CAPs el model d’atenció en 48 hores