Comicis parcials
Cop dur per als conservadors britànics en les eleccions locals, segons els primers resultats
MULTIMÈDIA | Guia de la coronació del rei Carles III (comparada amb la d’Isabel II)
MULTIMÈDIA | Els reptes, polèmiques i problemes del rei Carles III
DIRECTE | Coronació de Carles III d’Anglaterra: últimes notícies sobre la seva proclamació com a rei

El ‘premier’ britànic i líder del Partit Conservador, Rishi Sunak, no ha superat el primer test a les urnes des que va prendre possessió del càrrec, fa sis mesos. Segons els resultats preliminars, els ‘tories’ han perdut un important nombre d’escons en les eleccions locals parcials celebrades aquest dijous a 230 consells d’Anglaterra.
El recompte, que continuarà al llarg del dia, ja ha revelat grans derrotes a bastions tradicionals de la dreta britànica. «El missatge que estic escoltant de la gent aquesta nit és que volen que ens enfoquem en les seves prioritats i que ens hi entreguem», ha manifestat el primer ministre als periodistes aquesta matinada quan han començat a conèixer-se alguns resultats. Segons l’escrutini en 60 dels 230 consells, els conservadors han perdut més de 200 escons. Algunes estimacions xifraven aquesta setmana en 1.000 les pèrdues totals.
El Partit Laborista, per contra, s’ha anotat importants victòries a Plymouth i Stoke-on-Trent. Aquesta població és coneguda com la «capital del Brexit», ja que en el referèndum del 2016 el 69% dels votants van optar per la sortida de la Unió Europea. La formació de Keir Starmer sembla que de moment ha aconseguit 115 seients; els Liberaldemòcrates, 56, i els Verds, 29.
Notícies relacionadesLa coordinadora nacional de la campanya dels laboristes, Shabana Mahmood, ha considerat que «aquests resultats són un desastre per a Rishi Sunak, que els electors castiguen pels fracassos del Brexit».
«Estem superant totes les expectatives», ha manifestat el líder dels Liberaldemòcrates, Ed Davey, al congratular-se pel cop al conservador «mur blau» abans de les pròximes eleccions generals.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos El canvi radical d'Antonio Orozco després de pesar 127 quilos: "El meu metge em va dir que em podien passar cinc coses"
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Presentador de ‘Col·lapse’ a TV3 Ricard Ustrell farà un parèntesi en la seva carrera televisiva
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"
- Un mosso rescata els dos ocupants d'un cotxe després de xocar contra un mur i caure a una piscina
- Gerard Piqué i Clara Chía, ni ruptura ni crisi
- LA RESPOSTA ARBITRAL De Burgos Bengoetxea, l’àrbitre de la final de Copa, esclata a plorar: «És molt fotut que li diguin al teu fill que el seu pare és un lladre»
- Producció ambiciosa Un dia en el rodatge de ‘Ravalear’ (Max), la sèrie de Rodríguez i Lacuesta sobre família, cuina i els dilemes de la Barcelona actual: «És necessari que la ciutat es transformi, però ¿a quin preu?»