Ràdio en català

Pedrazzoli, amo de 8TV, negocia gestionar 18 emissores de la SER a Catalunya

La cadena de ràdio emet actualment el programa de Josep Cuní

Pedrazzoli, amo de 8TV, negocia gestionar 18 emissores de la SER a Catalunya
2
Es llegeix en minuts
Marisa de Dios
Marisa de Dios

Periodista

Especialista en sèries i programes de televisió

Ubicada/t a Barcelona

ver +

S’acosta moviment en les ones radiofòniques catalanes. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, Nicola Pedrazzoli negocia gestionar 18 emissores de la cadena SER Catalunya. L’empresari italià és un bon coneixedor de la indústria audiovisual catalana, ja que l’any passat va comprar la cadena televisiva 8TV al Grupo Godó.

Pedrazzoli, conegut com el Paolo Vasile català, té una àmplia experiència en el sector gràcies a la seva companyia, OC 2022, SL. Va ser conseller delegat de Canal Català i, posteriorment, fundador de Tevecat. El juliol del 2021, el CAC (Consell de l’Audiovisual de Catalunya) va aprovar el traspàs de 8TV i del seu múltiplex privat de TDT a l’empresa de Pedrazzoli. Amb aquesta operació, la companyia també va heretar els espais per on estaven emetent en aquell moment Barça TV, BOM Cine i Fibracat TV.

La seva intenció era convertir 8TV en una alternativa en català (i privada) de la pública TV-3 i arribar a assolir quotes com el 4,4% mensual que anotava la cadena en les seves millors èpoques, quan Josep Cuní i Alfons Arús tenien programes diaris a la seva graella. En l’última etapa en mans de Godó, amb una programació basada pràcticament en pel·lícules i velles sèries de TV-3, 8TV es va desplomar fins a un irrisori 0,6% de ‘share’.

387.000 oients diaris

Amb aquest lloguer, l’empresari italià s’embarcaria també en l’aventura radiofònica amb algunes de les freqüències de SER Catalunya, la desconnexió en català de la ràdio líder en el conjunt d’Espanya. Segons les últimes dades d’audiència donades a conèixer el 19 d’abril, corresponents a la primera onada de l’EGM del 2022, la SER compta a Catalunya amb 387.000 oients diaris, cosa que suposa un creixement del 7% respecte a l’onada anterior. Si es comparen els números amb els de fa un any, la pujada és encara una mica més marcada, del 12%.

En la programació actual destaca ‘Què t’hi jugues’, un espai que combina esport i entreteniment a la franja del migdia, amb Sique Rodríguez i Lluís Flaquer al capdavant. És el programa més escoltat de SER Catalunya, amb 70.000 oients diaris.

Un altre dels seus puntals de referència és ‘Aquí, amb Josep Cuní’, el magazín matinal de l’emissora. El seu quart any d’emissió a través de les freqüències de SER Catalunya, en l’últim EGM, va assolir els 45.000 oients, cosa que suposa el seu millor registre des que va començar la seva etapa en les ones.

No obstant, malgrat el seu creixement, el magazín de Cuní és encara molt lluny dels dos líders de la franja matinal en català, RAC1 i Catalunya Ràdio. Mentre que ‘El món a RAC1’ de Jordi Basté segueix a dalt de tot de la ràdio en català amb 756.000 fidels (cosa que suposa la seva segona millor dada històrica), ‘El matí de Catalunya Ràdio’, presentat per Laura Rosel, ha sumat 61.000 oients en un any i ara en té 466.000, segons l’EGM del mes d’abril. 

Notícies relacionades

Entre els programes de SER Catalunya també es troben l’espai d’entrevistes amb banda sonora d’Òscar Moré, ‘Llapis de memòria’, amb 35.000 fans diaris, i ‘El balcó’, presentat per Carla Turró, que té una audiència de 50.000 oients al dia. Per la seva banda, ‘La graderia del balcó’, presentat per Paula Vilaplana, anota 21.000 seguidors.

Els caps de setmana destaquen els 63.000 oients que suma cada dissabte Rosa Badia amb ‘Tot és comèdia’.