16 jul 2020

Anar al contingut

MARXANDATGE INDIRECTE

Una marca de 'fast food' ven els seus uniformes, ¡clavats a la roba de Beyoncé!

La cadena Popeyes Chicken assegura que el 'look' marró i taronja que llueixen els seus empleats és anterior a la nova línia esportiva Ivy Park que la diva té amb Adidas

Laura Estirado

Una marca de 'fast food' ven els seus uniformes, ¡clavats a la roba de Beyoncé!

La cadena de menjar ràpid Popeyes Chicken, especialitzat en pollastre fregit i rival de Kentucky Fried Chicken (KFC), ha anunciat que es mesurarà amb la mateixa Beyoncé i la seva nova línia de roba esportiva Ivy Park per a Adidas (sota el mateix paraigua el 2015 Kanye West va llançar la famosa línia de sabatilles Yeezy). La col·lecció unisex de Queen B, de 38 anys, es va posar a la venda el 18 de gener i compta, a més, amb la publicitat afegida d’una campanya amb ‘celebrities’ de Hollywood, com Reese Witherspoon, Hailey Baldwin i Cardi B, que promocionen les peces a les xarxes socials.

Thank you, @Beyonce for the #IvyPark swag!

Una publicació compartida de  Reese Witherspoon (@reesewitherspoon) el 

El marró i el taronja són els colors insígnia de les dessuadores, sabatilles, granotes, vestits i ciclistes de les peces ideades per Beyoncé per fer esport i fardar pel carrer. Però resulta que també són els colors corporatius dels restaurants de pollastre fregit nascuts a Louisiana (EUA) el 1972.

Uniformes com a marxandatge

En un tuit han anunciat que abans que l’ou va ser la gallina, i que per això ells també pugen al carro per vendre els seus uniformes com a marxandatge, la mar de còmodes per treballar, fer esport i lluir moda de carrer en tons terra i taronja. 

Per descomptat, no acusen la cantant de plagi. S’ho prenen a broma i intenten aprofitar la fama de Beyoncé. A la pàgina That Look From Popeyes, per exemple, han penjat tots els models disponibles, i fins i tot han copiat la imatge amb què Beyoncé dona la benvinguda a la pàgina on ven els seus modelets. Si la cantant apareix pujada en una bici, abillada amb un bodi superajustat, botes de taló afilat i una capa XXL, a la web dels uniformes una repartidora, també negra i amb el mateix pentinat de trenes, llueix figura amb ciclistes i dessuadora sobre una Vespa amb la cistella al darrere per portar les comandes.

Beyoncé vestida amb la línia Ivy Park, i una model amb l’uniforme de Popeyes Chicken. / ADIDAS / thatlookfrompopeyes.com

En una nota de premsa, Popeyes Chicken informa sobre com va sorgir la idea de vendre la seva roba: «Potser van veure a les notícies que la col·lecció de roba de certa celebritat està esgotada [alguns articles, com gorres, mones i bosses, han volat], i molts de vostès van assenyalar a Twitter que els ‘outfits’ marró i taronja s’assemblaven molt als uniformes de Popeyes». 

Fer Machodo, director de màrqueting global de la popular franquícia de restauració, va publicar un tuit aclarint l’origen de la idea de vendre els seus uniformes: «La qüestió és que no estem llançant una col·lecció de roba inspirada en Ivy Park de Beyoncé. ¡Aquests són els nostres uniformes actuals! ¡De veritat!».

Molt més assequible

Els preus de la cadena de menjar ràpid són més assequibles que els de la dona de Jay-Z. Els polos, les dessuadores, les vambes i els ‘shorts’ costen entre 10 i 40 euros [i alguns dels 10 articles disponibles també han esgotat existències], mentre que les peces Ivy Park no baixen dels 50. 

Una altra cadena de supermercats, la britànica Sainsbury’s, també ha entrat en el joc, amb molt d’humor, per reivindicar els seus uniformes, també en els mateixos tons i encara més antics. A la foto que han penjat a les xarxes socials apareix un empleat amb una caçadora de l’empresa i el missatge «The original» sobreimpressionat.

No és la primera vegada que marques de ‘fast food’ treuen una línia de roba. Grans cadenes com ara McDonald’s i Taco Bell també ho van fer en el passat.

Milers de restaurants

Popeyes compta amb 3.000 restaurants a tot el món i és la segona cadena més gran de menjar ràpid especialitzat en pollastre, darrere de KFC. La companyia de Nova Orleans va facturar més de 3.200 milions d’euros el 2018 (+5,1%).

Segueix Extra  a Facebook