Als Oscars
L'anunci de Nike que apodera les dones en l'esport: "Que ens diguin boges, però els ensenyarem què podem fer"

feminisa
L’esport apodera i com a mostra d’això, la història de Serena Williams. La tennista, número 1 del món durant molts anys, s’ha convertit en una icona feminista a través del qual les dones (i les marques) han dit prou. Després de la maternitat, la seva lluita s’ha accentuat fins a situar-se com a exemple per a moltes dones. L’última ocasió, un poderós anunci que es va emetre en una pausa de la gala delsOscarspassada i que s’ha viralitzat posteriorment.
Nike, la marca que patrocina la nord-americana, és conscient de l’èxit que té entre altres dones i especialment entre les esportistes, així que li ha encarregat narrar un poderós missatge amb la seva veu en ‘off’ en el qual primer narra les dificultats, els estereotips i les barreres que han tingut en el món de l’esport i després anima a continuar tirant-les.
"Si lluitem per alguna cosa, estem desequilibrades", diu la seva veu, amb referència als qualificatius que reben les dones cada vegada que destaquen, protesten, guanyen o fan alguna cosa fora del comú. Com ara lluitant amb hijab, dirigint un equip d’homes de bàsquet, competint-hi, guanyant tots els títols possibles... O simplement sent la millor, amb referència al cas de Caster Semenya, el nivell de testosterona de la qual ha generat una gran controvèrsia.
El vídeo repassa moments històrics de diferents esportistes que han trencat amb les barreres imposades. Hi apareix la primera dona a córrer la marató de Boston, Katherine Switzer, la primera boxejadora o la primera entrenadora d’un equip de l’NBA, Becky Hammon.
Dones que trenquen amb l’establert i que per això han sigut criticades o, com diu l’anunci, titllades de boges. Com ella mateixa: "Guanyar 23 Gran Slam, tenir un fill i tornar perquè en vol més. Boja, boja, boja".
Així que després del record, acaba amb un poderós missatge: "Està bé, que et diguin boja, però ensenyem-los què podem fer".
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Investigació en marxa Una desena d’afectats per càncer denuncien la fàbrica de Tenneco a Badalona: «Ho fem pels nostres fills»
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar