LLEUGERA OBERTURA
Una dona presenta per primera vegada l'informatiu nocturn de la TV saudita
L'aparició de Waem al Dajil al 'prime time' trenca un nou tabú i respon a la tímida política d'obertura de la monarquia àrab

15376246647303
Waem al Dajil es va convertir la setmana passada en la primera dona en la història de l’Aràbia Saudita que presenta un informatiu nocturn, el de les 9.30 hores de la nit al canal 1 de la televisió estatal. La notícia va ser difosa amb gran pompa pel ministeri d’Informació del país, a través d’una nota difosa per ‘El Mundo’.
Amb l’aparició de Waem al Dajil al ‘prime time’ de la petita pantalla s’ha trencat un nou tabú, ja que aquesta franja horària era reservada únicament als homes, i respon a la política de tímida obertura que està duent a terme la monarquia saudita per modernitzar la seva imatge.
“Fins ara, els homes havien dominat els telenotícies a l’Aràbia Saudita, mentre les presentadores se centraven en els informatius més suaus del matí, els programes femenins o els espais de cuina i la informació meteorològica”, apuntava la nota oficial.
“Al Dajil va firmar amb seguretat al costat del seu company un programa professional que va cobrir notícies locals, regionals i internacionals, arrencant elogis de molts sectors i provocant un torrent d’alè a través de les xarxes socials”, afegia el comunicat. La periodista va ser substituïda a l’edició de divendres per una altra dona, Res al Dahham.
Reportera amb àmplia experiència
Notícies relacionadesNo és la primera vegada que Al Dajil presentava un informatiu. Graduada en Periodisme per la Universitat Americana de Beirut, va ser reportera de la CNBC Aràbia a Dubai i va presentar les notícies a la cadena Al Arab, amb seu a Bahrain. A més, segons el comunicat del Govern, parla àrab, anglès i francès.
La conductora de l’informatiu nocturn s’uneix així a Jumanah al Shami, la primera dona que va presentar l’informatiu matinal a la cadena estatal saudita.
- Nova jubilació anticipada: quins treballadors podran retirar-se abans i quan entren en vigor els canvis
- Mobilització d'emergències Tallada la Ronda Litoral de Barcelona per un home pujat nu a un senyal
- ACCELERANT PER AL GAMPER El Barça presumeix del nou Camp Nou, "la vuitena meravella del món"
- Cita al fòrum Collboni elogia el Cruïlla com "el festival més amable" en el 15è aniversari
- EL DESIG DE L’ESTRELLA Renovació sense foto: faltava l’àvia Fátima
- fórmula 1 L’alonsomania desborda Barcelona
- Mobilitat sostenible Una quinzena de grans ciutats encara no multen els vehicles vetats
- Un registre ‘online’ permetrà a les ciutats multar a les ZBE
- CONTEXT Ja no hi ha excuses
- Prèvia de la cita a Barcelona Govern i autonomies topen abans de la Conferència de Presidents