Twitter va vendre informació dels seus usuaris a una empresa relacionada amb Cambridge Analytica

Les dades obtingudes entre el desembre del 2014 i l'abril del 2015 inclouen tuits, fotos de perfil, noms d'usuari, dades sobre la ubicació i fotografies

zentauroepp42446213 file photo  a man reads tweets on his phone in front of a di180430112826

zentauroepp42446213 file photo a man reads tweets on his phone in front of a di180430112826 / REGIS DUVIGNAU

1
Es llegeix en minuts
Europa Press

Twitter va vendre dades de la seva xarxa social a Aleksandr Kogan, un investigador afiliat a Cambridge Analytica, la companyia que va utilitzar les dades d'usuaris de Facebook amb finalitats polítiques. L'empresa de Kogan va tenir accés a la informació de Twitter el 2015.

Aquest cap de setmana, el mitjà Bloomberg ha revelat que Twitter va vendre informació d'usuarisBloomberg  de la seva plataforma a Aleksandr Kogan, a través de la seva companyia Global Science Research, que va llançar una app que oferia als usuaris de Facebook prediccions sobre la seva personalitat a canvi d'accedir a les dades personals.

Global Science Research comparava els resultats d'aquestes enquestes amb els gustos dels usuaris de Facebook i dels seus amics, cosa que els permetia accedir a molts més usuaris dels que van utilitzar l'aplicació. Tota la informació obtinguda va ser lliurada posteriorment a Cambridge Analytica, tot i que, com esmenten en el mitjà, no se'n saben les finalitats.

Entre el desembre del 2014 i l'abril del 2015

Kogan va tenir accés un dia a la interfície de la plataforma, cosa que li va permetre obtenir informació d'usuaris de Twitter entre el desembre del 2014 i l'abril del 2015. Les dades obtingudes inclouen tuits, fotos de perfil, noms d'usuari, dades sobre la ubicació i fotografies.

Notícies relacionades

La firma britànica d'anàlisi de dades Cambridge Analytica fa diversos mesos que està al centre de la controvèrsia als Estats Units i el Regne Unit després de saber-se que la companyia ha obtingut dades personals sobre usuaris de Facebook a partir del 2014.

Segueix Extra  a Facebook