UNA ALTRA VEGADA EL MUGRÓ
La preciosa foto d'un part natural que Facebook no volia que veiessis
La belga Marijke Thoen va capturar el moment de l'arribada al món d'un nadó davant els ulls fascinats de la seva germaneta

parto-k3wd--620x349abc
La fotògrafa belga Marijke Thoen, especialitzada en naixements, ha denunciat que una imatge increïblement meravellosa d'un part al qual va assistir el dia 21 ha sigut vetada a Facebook, primer, i més tard també a Instagram. La fascinant imatge, en blanc i negre, mostra el moment del naixement d'un nadó dins d'una banyera transparent davant els ulls i el gest de fascinació de la seva germaneta, envoltada d'altres familiars. Aquest moment màgic i natural com la vida mateixa no ha agradat a la xarxa social més gran del planeta.
L'endemà de captar la imatge, Thoen la va pujar a Facebook i va escriure al seu blog: "Aquest és el naixement més bonic que he experimentat en els meus gairebé 10 anys de carrera com a fotògrafa". De tan bell que era es va fer viral. "La foto va ser compartida milers de vegades, però no per gaire temps", lamenta la fotògrafa. Facebook "va trobar que la foto era massa explícita". Per això van eliminar la foto i el seu compte va ser automàticament bloquejat durant 24 hores.
La rectificació va arribar al cap de tres dies, quan el cas havia arribat a les capçaleres belgues i holandeses.
Thoen, de totes maneres, va insistir i també va penjar la foto del part a Instagram, d'on també va ser retirada. "El naixement és preciós, a vegades cru i emocional, però sempre natural. Per favor, restabliu aquesta imatge a la meva pàgina d'Instagram", va tornar a clamar Thoen.
Una altra vegada el mugró
Notícies relacionadesSegons va explicar un portaveu de Facebook i Instagram, la foto es va eliminar perquè "violava els estàndards de la comunitat sobre la nuesa". Per això es restringeixen algunes imatges de pits femenins si inclouen el mugró, ja que són conscients que els usuaris de la xarxa són persones de diferents edats.
El treball de la fotògrafa Marijke Thoen es pot veure a la seva pàgina oficial.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys