VIATGES I ÀPATS GLORIOSOS I INDIGESTOS
Pau Arenós, el franctirador gastronòmic
El cronista d'EL PERIÓDICO publica '¡Plato!', el llibre on rastreja en grans restaurants a la recerca d'històries humanes
La revolució gastronòmica registrada l’última dècada ha triomfat sense disparar cap tret. El periodista Pau Arenós, que es va escapar de la mili i va aixecar acta de la paralització del polígon d’Anchuras com a camp de tir de l’Exèrcit espanyol, crida ¡Plato!, el nom del seu llibre de viatges pel món a la recerca de l’àpat perfecte i algunes indigestions i desenganys, editat per Debate. «Es dispara moltes vegades i se n’encerten poques. ¡Plat!», explica mentre evoca aquella escopeta de perdigons de la seva infantesa. «Me la va regalar el meu avi patern, caçador de bicicleta i escopeta. Jo era molt dolent disparant, no vaig fer mai diana». ¡Plat!
No obstant, ha obtingut èxit com a franctirador gastronòmic. La seva mira telescòpica es fixa en les persones que hi ha al darrere dels grans restaurants i dels plats amb ADN. De l’inconfusible Ferran Adrià (El Bulli), als germans Roca (El Celler de Can Roca) passant per Gastón Acurio (Casa Moreyra), Heston Blumenthal (Dinner) o Enrique Olvera (Pujol). Ofici de periodista el d’aquest Arenós autor de vuit llibres sobre la ciència del menjar i una novel·la i un llibre de contes, i que quan li pregunten què posaria a la seva targeta de visita, escull cronista gastronòmic. «No em qualifiqui de crític gastronòmic perquè jo no puntuo mai», adverteix. El rastrejador d’històries humanes. ¡Plat!
El llibre que aquesta tarda presentarà a la llibreria La Central (carrer de Mallorca) el showman Carlos Latre, aficionat a la bona taula, a aquells plats que no es poden imitar, és un envejable periple pels santuaris d’una revolució que continuarà creixent la dècada que ve. Entre les vivències explica on menjar insectes a Mèxic i on no menjar escalopa a Viena.
Notícies relacionadesPRONÒSTIC 2027 / El pronòstic d’Arenós parla d’un augment de l’especialització als restaurant –«Ángel León és un model per seguir»–, la confirmació de la vegafília i la sostenibilitat –Verde que te quiero verde...– i més presència de les dones. «El futur de la cuina és femení», afirma. Tira per terra el prejudici que moltes vegades sobrevola l’alta cuina. «No és per a la gent rica. Als milionaris els és ben igual. Aquesta cuina pertany als aficionats que estalvien durant temps per donar-se un gran gust als grans restaurants. Gent que espera 18 mesos per accedir al Celler de Can Roca. Ho celebren i ho expliquen». ¿Hi ha gent a qui se li indigesta l’alt nivell? «És més fàcil que fallis tu que ells. Quan algú surt malament d’un d’aquests restaurants és perquè ha begut massa», respon.
¡Plat! Diana.
Restaurants de Pau Arenós Estrelles Michelin Gastronomia Ferran Adrià Carlos Latre Restaurants
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Higiene bucodental Com eliminar la tosca de les dents a casa: el truc dels dentistes
- El senzill truc per evitar que el teu gos pateixi un cop de calor
- Israel obre un nou front de guerra amb el seu atac a l’Iran
- Illa: "Hem tingut una decepció, però donem la cara i actuem"
- ERC: "Si no és un cas aïllat, Sánchez no comptarà amb el nostre suport"