VIRALS ENGANYOSOS
'¿A quin famós t'assembles?', el perillós joc de moda a Facebook
L'empresa sud-coreana Vonvon està al darrere del passatemps, qüestionada per demanar massa dades a l'usuari i per la seva ambigua política de privacitat

base image
Les últimes setmanes el joc '¿A qué famoso te pareces?' s’ha colat insistentment als 'new feed' de molts usuaris de Facebook. La vanitat, l’avorriment o les ganes de broma porten moltes persones a provar sort per veure si, pujant un 'selfie' a la xarxa, aquesta els torna una semblança raonable que els satisfaci. ¿A qui no li agradaria tenir els ulls de Rihanna o Paul Walker, la boca de Keira Knightley o Selena Gomez, els cabells de Bruno Mars o el nas de Jennifer Lawrence? Només cal registrar-se en l’empresa creadora del viral, i brindar-los un clic i, de passada, les nostres dades.
Vonvon, la companyia sud-coreana especialitzada a crear contingut viral, és la que està darrere d’aquest joc de les semblances, però la marca té altres quiz de l’estil: '¿Qui t’estimarà per sempre?, ¿Quina princesa Disney ets?, La forma de les teves ungles revela la teva personalitat, ¿Ets més àngel o dimoni?' (aquests dos últims s’anuncien a la web de Vonvon com a 'novetats').
Notícies relacionadesPer jugar, Vonvon sol·licita a l’usuari que faci clic al botó de 'Connectar-se per veure el resultat'. Al fer-ho, s’informa que a l’accedir al joc la companyia rebrà el perfil públic del subjecte (nom, foto, edat, sexe, idioma, país...) i tot allò que consti com a «públic».
POLÍTICA DE PRIVACITAT
Aquest és el pas necessari i obligatori perquè Vonvon carregui les fotos de perfil del compte de Facebook de l’usuari i aquest pugui elegir la que prefereix perquè li busquin el seu famós 'bessó'. Un muntatge amb Photoshop obra el miracle després. L’aplicació sempre ofereix una resposta 'friendly': encara que se la posi a prova amb el dibuix d’un pop, al final, obtindrem la imatge d’algun guaperes famós. Vonvon assegura en la seva política de privacitat que les dades que recopila s’utilitzen per promocionar els seus productes via 'e-mail' i per a propòsits de màrqueting que no especifica, més enllà d’explicar que és per detectar aficions i gustos d’usuaris i així generar més contingut viral.
- A Ceuta Mor Abdou Ngom, icona de la crisi migratòria per l’abraçada viral a una voluntària de la Creu Roja
- Comerç BCN descarta comprar El Centre de la Vila i deixa pendent el seu futur
- Incivisme Un prostíbul en un pis del carrer d’Aragó causa enuig al Clot
- Dret de rectificació del FC Barcelona
- patrimoni La icònica xarcuteria Puig de Sant Andreu continuarà despatxant
- HEREDITÀRIA Insomni familiar fatal, la malaltia que treu el son i ha matat 35 persones d’una mateixa família a Jaén
- Concentració Feijóo crida a manifestar-se avui a Madrid "per la democràcia"
- Protesta de jutges i fiscals ‘Las mil y una togas’ es planten 10 minuts
- Les Forces Armades celebren el seu dia a Tenerife
- Apunts polítics de la setmana Ayuso i Feijóo, de campanya (per separat)