PROJECCIÓ DE FUTUR
Recta final a cala Montjoi per completar l'estructura arquitectònica d'El Bulli 1846
Ferran Adrià preveu que després del maig s'iniciarà l'interiorisme de l'edifici mentre s'activa el permís per als accessos i l'aparcament
Les obres d'ampliació del 20% de l'antic restaurant El Bulli a la cala Montjoi de Roses (Alt Empordà), dins del parc natural del Cap de Creus, ja estan en la seva etapa final: el cuiner i promotor del projecte, Ferran Adrià, preveu que els treballs per acabar les estructures dels nous espais del futur El Bulli 1846 s'acabin a finals de maig. Les obres es van paralitzar el març de l'any passat per un problema amb les llicències municipals.
A partir del maig, quan finalitzin les obres, s'abordaran els interiors del que es concep com un "laboratori exposició" dedicat a la gastronomia. L'actuació continua pendent dels permisos per abordar el projecte complementari, que inclou els accessos, uns jardins d'exposició, un aparcament i un edifici d'entrada al complex.
Adrià diu que la tramitació segueix endavant i que treballen amb la idea que l'espai pugui començar a funcionar l'any que ve. En aquest sentit, remarca que durant els dos primers anys les instal·lacions només rebran visites concertades i que, després, l'obriran al públic en general. Insisteix que en cap cas hi haurà massificació, però remarca que el projecte pot ajudar a allargar la temporada turística del municipi.
GRUPS REDUÏTS AL PRINCIPI
Notícies relacionadesTreballen amb la previsió que l'espai pugui obrir l'any que ve i que durant els dos primers anys només es facin visites concertades. "L'any que ve hem de ser aquí, serem aquí", remarca. En aquest sentit, diu que la intenció és que vinguin grups reduïts al principi ja siguin experts en R+D o escolars. "Després obrirem al públic però serà una cosa molt intimista, volem poquíssima gent", insisteix.
Malgrat això, el cuiner assegura que "si avui vinguessin 500 persones per Roses això seria molta gent que es podria quedar a dormir i sopar". "Crec que aquest projecte és important, sobretot més enllà dels mesos de juliol i agost", afirma.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»